مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک زندگی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی شهرستان ساوه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سبک زندگی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی و راهنمایی شهرستان ساوه در سال تحصیلی 1394 بودند. کل جامعه مورد بررسی بر اساس آمار آموزش و پرورش شهرستان ساوه در سال 1394, 8759 دانش آموز در مدارس ابتدایی و راهنمایی بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد و با توجه به جامعه ی آماری این پژوهش بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه 368 نفر (207 دانش آموز مقطع ابتدایی و 161 دانش آموز مقطع راهنمایی) انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه پرسشنامه سبک زندگی (LSQ), پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) و پرسش نامه هوش هیجانی برادبری-گریوز بودند. متناسب با سطح سنجش داده ها و مفروضات آماری, از رگرسیون خطی چندگانه جهت آزمون فرضیه ها استفاده شده است. یافته ها: نتایج تحلیل آماری نشان داد عوامل کنترل وزن و تغذیه, پیشگیری از بیماری ها, سلامت معنوی, سلامت اجتماعی و سلامت محیطی با سلامت عمومی رابطه ی معنادار دارند (P<0. 05). همچنین نتایج تحلیل داده ها نشان داد عوامل سلامت معنوی, سلامت اجتماعی, اجتناب از داروها و مواد مخدر و پیشگیری از حوادث با هوش هیجانی رابطه ی معنادار دارند (P<0. 05). نتیجه گیری: به عنوان نتیجه گیری این پژوهش می توان گفت بدون شک سبک زندگی و انتخاب نوع زندگی در یک خانواده تاثیرات مهمی بر روی هوش هیجانی دانش آموزان دارد و این تاثیرات در بلند مدت نیز باقی خواهد ماند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحمتی، رسول، و حسین زاده، داوود. (1399). تاثیر سبک زندگی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی شهرستان ساوه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(1 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/412940/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتی رسول، حسین زاده داوود. تاثیر سبک زندگی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی شهرستان ساوه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(1 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/412940/fa

    IEEE: کپی

    رسول رحمتی، و داوود حسین زاده، “تاثیر سبک زندگی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی شهرستان ساوه،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. 1 ، pp. 1–8، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button