مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف این پژوهش ارائه, الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه است. روش این پژوهش ازنظر اهداف کاربردی و به لحاظ شیوه ی جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. جامعه ی آماری تحقیق شامل کارشناسان و دبیران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی به تعداد (85 نفر) است؛ که 70 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه محقق ساخته صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع آمیخته بود که در ابتدا با مطالعه کتابخانه ای و بررسی اسناد رده بالا, به جمع آوری داده های اطلاعاتی درباره مؤلفه ها و شاخص های حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه شده اقدام گردید. پس از مشخص شدن مؤلفه ها و شاخص ها, پرسشنامه ی باز پاسخ, جهت جمع آوری و تحلیل این مؤلفه ها از دبیران شاغل در مدارس حرفه آموزی کل استان به شیوه ی مصاحبه نیمه مدون, تدوین و اجرا شد. پس از تحلیل مصاحبه ها, گویه ها جهت تهیه یک پرسشنامه 36 سؤالی با 5 مؤلفه به دست آمده. از تحلیل داده های مصاحبه ها در قالب پرسشنامه 5 گزینه ای طرح لیکرت به دست آمد. پایایی پرسش نامه 0. 869 بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از درصد فراوانی نسبی, میانگین و نما و میانه استفاده شد. نتایج پایانی بیانگر آن است که در بحث حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه, کلیه ی شاخص ها نیاز به بازنگری دارد. همچنین انطیاق مؤلفه ی بهزیستی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلبعلی، احسان، کریمیان، حسین، و ویسی، غلامرضا. (1399). الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(1 )، 17-34. SID. https://sid.ir/paper/413030/fa

    Vancouver: کپی

    کلبعلی احسان، کریمیان حسین، ویسی غلامرضا. الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(1 ):17-34. Available from: https://sid.ir/paper/413030/fa

    IEEE: کپی

    احسان کلبعلی، حسین کریمیان، و غلامرضا ویسی، “الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 17–34، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button