مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اشتراک دانش و تفکر تاملی در اساتید درس انگلیسی برای اهداف ویژه رشته های پیراپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 430

چکیده

اشتراک دانش و تفکر تاملی دو مقوله کلیدی در نظام آموزشی اند. از این رو پژوهش پیش رو به بررسی وضعیت تمایل به اشتراک دانش در میان اساتید انگلیسی برای اهداف ویژه رشته های پیراپزشکی, رابطه ای بین اشتراک دانش و تفکر تاملی در اساتید انگلیسی برای اهداف ویژه و در نهایت علل عدم رغبت اساتید زبان تخصصی رشته های پیراپزشکی به تشکیل گروه های اشتراک دانش پرداخته است. به این منظور در فاز کمی مطالعه دو نسخه پرسشنامه توسط 148 نفر از اساتید انگلیسی برای اهداف ویژه تکمیل شد. در فاز کیفی مطالعه 12 نفر از این اساتید در مصاحبه ای نیمه ساختاریافته شرکت کردند. بر اساس نتایج, اساتید انگلیسی برای اهداف ویژه, اشتراک دانش را موثر دانسته و نظر مثبت نسبت به آن داشتند. در ضمن, بین اشتراک دانش و تفکر تاملی رابطه معناداری وجود داشت و اشتراک دانش تونست تفکر تاملی را پیش بینی کند. یافته های بخش کیفی نیز حاکی از آن بود که سه دسته از عوامل در عدم رغبت اساتید به اشتراک دانش نقش دارند که شامل موانع فردی, سازمانی و فرهنگی می شود. با توجه به اهمیت اشتراک دانش پیشنهاداتی در جهت ترویج آن در بین اساتید انگلیسی برای اهداف ویژه پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرهیان، مجید، و پرهام نیا، فرشاد. (1400). اشتراک دانش و تفکر تاملی در اساتید درس انگلیسی برای اهداف ویژه رشته های پیراپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 415-430. SID. https://sid.ir/paper/413624/fa

    Vancouver: کپی

    فرهیان مجید، پرهام نیا فرشاد. اشتراک دانش و تفکر تاملی در اساتید درس انگلیسی برای اهداف ویژه رشته های پیراپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):415-430. Available from: https://sid.ir/paper/413624/fa

    IEEE: کپی

    مجید فرهیان، و فرشاد پرهام نیا، “اشتراک دانش و تفکر تاملی در اساتید درس انگلیسی برای اهداف ویژه رشته های پیراپزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 415–430، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413624/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button