Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

471
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف تحقیق حاضر ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش آموزان مدارس ابتدایی بود. روش پژوهش حاضر ترکیبی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل آموزگاران ابتدایی شهرستان ماکو که مشغول به تدریس علوم تجربی هستند, بود. نمونه گیری در بخش کیفی به شیوه در دسترس و در بخش کمی از نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. در گردآوری اطلاعات از سه ابزار فیش برداری و مطالعات کتابخانه ای, مصاحبه از معلمان و تکمیل پرسشنامه استفاده شد. تجارب معلمان دوره ابتدایی در مورد تدریس اثربخش علوم تجربی با رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده شامل تعیین هدف های اصلی, ایجاد انگیزه, موقعیت یادگیری, ارزشیابی دانش آموزان, ترغیب دانش آموزان, تدریس عملی, استفاده از فیلم های آموزشی, آموزش مفاهیم, استفاده از تدریس عملی, استفاده از فیلم های آموزشی, ربط دادن مفاهیم و مطالب یاد داده شده به زندگی روزمره استفاده از روش های فعال, مشارکت دانش آموزان, طراحی زمان و فضای آموزش, شناخت دنیای اطراف از طریق علوم, استفاده از روش های دانش آموز محور, توضیح مختصر درس توسط معلم, استفاده از فیلم های آموزشی می شود. مدل الگو از بخش های شرایط زمینه ای, شرایط علی, مقوله تدریس اثربخش, تدریس عملی, روش ها: ارزشیابی و شرایط مداخله گر تشکیل شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خضری، سمیرا، و سامری، مریم. (1399). ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(4 )، 10-21. SID. https://sid.ir/paper/413723/fa

    Vancouver: کپی

    خضری سمیرا، سامری مریم. ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(4 ):10-21. Available from: https://sid.ir/paper/413723/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا خضری، و مریم سامری، “ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 4 ، pp. 10–21، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا