مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

 یکی از رویکردهای اصلی در مطالعات برنامه درسی, آموزش انتقادی به دانش آموزان است. آموزش انتقادی می تواند موجب درونی سازی بینش و تفکر انتقادی در دانش آموزان شود و نیروهایی در جهت اصلاح, تغییر و پیشرفت جامعه فراهم سازد. یکی از برنامه های درسی که می تواند به آموزش انتقادی دانش آموزان بپردازد, درس مطالعات اجتماعی است. آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی می تواند سواد و مهارت های انتقادی در موضوعات اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کند. دانش آموزان با فراگیری این درس می توانند نسبت به محیط اجتماعی و طبیعی نگرشی انتقادی و اصلاحی داشته باشند و بطور فعال و مسئولانه در جهت اصلاح و بهبود وضعیت موجود عمل کنند. این مقاله به آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی می پردازد. از این رو, بر اساس رویکرد انتقادی به نحوه تعیین اهداف در طراحی آموزشی, گزینش و سازماندهی محتوای آموزشی, انتخاب روش تدریس و نحوه ارزشیابی در مطالعات اجتماعی پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، محمود. (1399). آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 2(3 )، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/413729/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی محمود. آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1399؛2(3 ):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/413729/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدی، “آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 2، no. 3 ، pp. 17–26، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413729/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button