مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چرخش 180 درجه ای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 42

چکیده

 مدرسه زدایی, یادگیری اصیل, گسترش آموزش از فضای فیزیکی به بیرون از کلاس و عدالت آموزشی یکی از راه های برون رفت از چالش های نظام آموزشی در دنیای امروز است. هدف پژوهش حاضر تبیین تغییر رویکرد از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری به عنوان یک رهیافت اثربخش در برهه پاندمی کووید-19 بود. لذا در این پژوهش چیستی و نمودهای تغییر پارادایم از آموزش به یادگیری برای گسترش آن در بیرون از دیوارهای کلاس در برهه پاندمی کووید-19مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع مروری سیستماتیک انجام شد. . نتایج نشان داد که حرکت به سوی پارادایم یادگیری با نمود های آن (واقعیت مجازی, وبینار, موک, بازی سازی, منتورینگ, مربیگری, یادگیری سیار) در برهه پاندمی کووید-19 ضمن سازگار با نظریه مدرسه زدایی و حامیان دیدگاه انتقادی, ره آوردهای همچون: یادگیری اصیل, عدالت آموزشی و فرصت های برابر برای همه را در بر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملکی پور، احمد. (1400). چرخش 180 درجه ای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 28-42. SID. https://sid.ir/paper/414160/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی پور احمد. چرخش 180 درجه ای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):28-42. Available from: https://sid.ir/paper/414160/fa

    IEEE: کپی

    احمد ملکی پور، “چرخش 180 درجه ای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 28–42، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button