مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان با میانجی گری انگیزش یادگیری به منظور ارائه مدل

صفحات

 صفحه شروع 472 | صفحه پایان 484

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان با میانجی گری انگیزش در استان مازندران به منظور ارایه مدل بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی, روش گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هییت علمی و حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 201 نفر بودند, که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی (بر حسب جنسیت) 132 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های محقق ساخته تدریس به شیوه تلفیقی, کیفیت یادگیری-یادسپاری و انگیزش یادگیری بود. روایی این پرسشنامه ها توسط متخصصان و خبرگان مورد تایید قرار گرفت, پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ (تدریس به شیوه تلفیقی برابر 90/0, کیفیت یادگیری-یادسپاری برابر 89/0 و انگیزش یادگیری برابر 81/0 درصد) محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از بخش توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای Spss و pls جهت آزمون تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج نشان داد که وجود ارتباط بین تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان تایید شد. همچنین مدل تاییدتاییدی موید وجود ارتباط بین تدریس به شیوه تلفیقی بر انگیزش یادگیری دانشجویان بود. و شاخص نیکویی برازش برابر با 58/0 به دست آمده که مطلوبیت نیکویی برازش را نشان داد. بنابراین می توان مناسبت مدل برازشی را در حد مطلوب تلقی نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضی دون چالی، میثم، و تقوایی یزدی، مریم. (1400). تاثیر تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان با میانجی گری انگیزش یادگیری به منظور ارائه مدل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 472-484. SID. https://sid.ir/paper/414169/fa

    Vancouver: کپی

    رضی دون چالی میثم، تقوایی یزدی مریم. تاثیر تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان با میانجی گری انگیزش یادگیری به منظور ارائه مدل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):472-484. Available from: https://sid.ir/paper/414169/fa

    IEEE: کپی

    میثم رضی دون چالی، و مریم تقوایی یزدی، “تاثیر تدریس به شیوه تلفیقی بر کیفیت یادگیری-یادسپاری دانشجویان با میانجی گری انگیزش یادگیری به منظور ارائه مدل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 472–484، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button