Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

370
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

430
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آزمون های کوتاه کلاسی، بر افزایش نمره نهایی درس فیزیک در دانشجویان مقطع کارشناسی بهداشت

صفحات

 صفحه شروع 446 | صفحه پایان 451

چکیده

 یکی از روش های انجام ارزیابی تکوینی در بین مدرسان, آزمون کوتاه کلاسی (Quiz) است. تناقض های زیادی در مورد اثر بخشی آزمون های کوتاه کلاسی بر یادگیری دانشجویان وجود دارد. درس فیزیک در بین دانشجویان رشته های مختلف پزشکی به ویژه دانشجویان بهداشت پرطرفدار نیست و برای موفقیت در یادگیری این درس نیاز به مطالعه بیشتر و مستمر وجود دارد. در این مطالعه با برگزاری پرسش های کوتاه کلاسی به موقع و طراحی مناسب سؤالات آن میزان اثر بخشی این آزمون ها در افزایش نمره نهایی سنجیده شد. مباحث آموزشی مربوط به هر کلاس به دو قسمت مساوی از نظر حجم و سنگینی مطالب تقسیم شد. نمرات میان ترم و پایان ترم مساوی در نظرگرفته شد. تا امتحان میان ترم از مطالب جلسه قبل پرسش کوتاه گرفته و از میان ترم تا پایان ترم هیچ آزمونی گرفته نشد. متوسط سطح نمرات میان ترم و پایان ترم دانشجویان هر کلاس با استفاده از آزمون t-test با یکدیگر مقایسه شدند (p<0. 05). یافته های آزمون t-test نشان داد که نمرات آزمون میان ترم نسبت به پایان ترم در همه کلاس های درس فیزیک دانشکده بهداشت به صورت معناداری بالاتر بود. یافته این تحقیق اثر بخش بودن آزمون کوتاه کلاسی بر افزایش نمره نهایی درس فیزیک در دانشجویان بهداشت است. ممکن است در صورت تغییر درس یا رشته دانشجویان این نتیجه به دست نیاید؛ بنابراین لازم است که این بررسی در دروس و رشته های مختلف انجام پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسانه، سمیرا. (1399). بررسی اثربخشی آزمون های کوتاه کلاسی, بر افزایش نمره نهایی درس فیزیک در دانشجویان مقطع کارشناسی بهداشت. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(3 )، 446-451. SID. https://sid.ir/paper/414173/fa

    Vancouver: کپی

    رسانه سمیرا. بررسی اثربخشی آزمون های کوتاه کلاسی, بر افزایش نمره نهایی درس فیزیک در دانشجویان مقطع کارشناسی بهداشت. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(3 ):446-451. Available from: https://sid.ir/paper/414173/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا رسانه، “بررسی اثربخشی آزمون های کوتاه کلاسی, بر افزایش نمره نهایی درس فیزیک در دانشجویان مقطع کارشناسی بهداشت،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 3 ، pp. 446–451، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا