مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر توجه و بازخورد معلم بر میزان یادگیری مباحث ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 68

چکیده

 در نظام آموزشی, معلم نقش تاثیر گذاری بر میزان یادگیری دروس مختلف دارد و در این بین دانش آموزان دارای اختلال یادگیری نیازمند حمایت و توجه بیشتر معلمان هستند. هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر توجه و بازخورد معلم, بر میزان یادگیری مباحث ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی پایه سوم است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف, کاربردی است و برای انجام آن از روش تحقیق آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم مدرسه امام حسین (ع) منطقه 5 شهر تهران درسال تحصیلی 98-1397 است. آزمودنی های پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزانی بودند که در درس ریاضی دارای اختلال یادگیری بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند و 15 نفر در گروه کنترل و 15 نفر در گروه آزمایشی جایگزین شدند. ابزار پژوهش, آزمون محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن بدست آمد و سپس قبل و بعد از اعمال متغیر آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که توجه و بازخورد معلم, سبب افزایش میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبزه، بتول، و دیلمی پور، صدیقه. (1399). تاثیر توجه و بازخورد معلم بر میزان یادگیری مباحث ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 6(9 )، 49-68. SID. https://sid.ir/paper/414212/fa

    Vancouver: کپی

    سبزه بتول، دیلمی پور صدیقه. تاثیر توجه و بازخورد معلم بر میزان یادگیری مباحث ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1399؛6(9 ):49-68. Available from: https://sid.ir/paper/414212/fa

    IEEE: کپی

    بتول سبزه، و صدیقه دیلمی پور، “تاثیر توجه و بازخورد معلم بر میزان یادگیری مباحث ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 6، no. 9 ، pp. 49–68، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا