مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی بود, این پژوهش به روش کیفی انجام شد. جامعه پژوهش را دانشگاه های علوم پزشکی قطب کشور واقع در استان تهران و وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تشکیل می دادند. مرحله کیفی پژوهش از طریق مصاحبه با دست اندرکاران اجرایی انجام شد. مصاحبه های پژوهش به روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده هانرم افزار MAXQDA10 استفاده شد. محتوای مصاحبه ها در قالب 1 مقوله, 4 مفهوم و 80 کد طبقه بندی شد. فرآیند آموزش علوم پزشکی به عنوان مقوله اصلی مطالعه در نظر گرفته شد. مفاهیم منتج از مطالعه عبارت بودند از: اهداف شناختی نظام آموزش علوم پزشکی؛ عوامل رفتاری-شناختی؛ راهبردهای شناختی؛ ورفتار. خلاقیت, حل مسیله, و درک و فهم در زمره مهمترین اهداف شناختی نظام آموزش علوم پزشکی قرار داشتند. همچنین 42 عامل رفتاری-شناختی, 10 راهبرد شناختی و 25 نوع رفتار مورد انتظار در نظام آموزش علوم پزشکی استخراج شد. ضروری است مدیران و سیاست گذاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین دانشجویان و اساتید بعد رفتاری-شناختی را در برنامه ریزی ها, طرح ریزی ها و فعالیت های دانشگاهی در نظر داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موحدکر، الهام. (1400). تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/414722/fa

    Vancouver: کپی

    موحدکر الهام. تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/414722/fa

    IEEE: کپی

    الهام موحدکر، “تبیین نقش بعد رفتاری-شناختی در آموزش علوم پزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 1–10، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button