مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اضطراب، افسردگی و عزت نفس کودکان سالم و مبتلا به لکنت زبان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: لکنت زبان در کودکان می تواند سلامت روان آنان را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیر نامطلوب بر کیفیت زندگی و عملکرد تحصیلی کودک داشته باشد. این مطالعه با هدف مقایسه اضطراب, افسردگی و عزت نفس کودکان سالم و مبتلا به لکنت زبان مراجعه کننده به کلینیک های گفتار درمانی شهرستان های گناباد و مشهد در سال 1396 انجام شد. روش: این مطالعه مورد-شاهدی بر روی 270 دانش آموز در سال 1396 انجام شد و افراد به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با استفاده از فرم اطلاعات دموگرافیک, پرسشنامه های استاندارد عزت نفس پپ, اضطراب اسپنس و خودارزیابی افسردگی کودکان جمع آوری شد. یافته ها: با توجه به نتایج پژوهش, میانگین نمره عزت نفس و ابعاد آن تفاوت آماری معنی داری را نشان می دهند (0/001>P). گرچه بین دو گروه از نظر نمره کل اضطراب تفاوت آماری معناداری نبود اما میانگین خرده مقیاس های اجتماعی, وسواس فکری و عملی و هراس فضای باز واحدهای پژوهش تفاوت آماری معنی داری را نشان می دهند (0/05>P). بین دو گروه از نظر شدت و نمره افسردگی تفاوت آماری معناداری وجود دارد (0/05>P). نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد که کودکان مبتلا به لکنت زبان از اضطراب و عزت نفس پایین تر و افسردگی بیشتری نسبت به کودکان سالم برخوردارند. بنابراین اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از مشکلات روانشناختی و درمان به موقع این کودکان حایز اهمیت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، سمانه، عشقی زاده، مریم، گنجی رودی، مهدیه، صالحی اصل، بهاره، و ابراهیمی، نجمه. (1399). مقایسه اضطراب, افسردگی و عزت نفس کودکان سالم و مبتلا به لکنت زبان. پرستاری کودکان، 6(4 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/414823/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی سمانه، عشقی زاده مریم، گنجی رودی مهدیه، صالحی اصل بهاره، ابراهیمی نجمه. مقایسه اضطراب, افسردگی و عزت نفس کودکان سالم و مبتلا به لکنت زبان. پرستاری کودکان[Internet]. 1399؛6(4 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/414823/fa

    IEEE: کپی

    سمانه نجفی، مریم عشقی زاده، مهدیه گنجی رودی، بهاره صالحی اصل، و نجمه ابراهیمی، “مقایسه اضطراب, افسردگی و عزت نفس کودکان سالم و مبتلا به لکنت زبان،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 4 ، pp. 1–10، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button