مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی مبتنی بر آموزش مهارت های تنظیم هیجانی بر تکانشگری و تنظیم شناختی هیجان بیماران دو قطبی نوع یک

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال دوقطبی نوع یک, اختلالی مزمن, ناتوان ساز و عودکننده است که با دوره های مانیا تعریف شده است و این اختلال باعث بسیاری از اختلالات درون فردی و بین فردی می شود. در کل, تحقیق حاضر بر آن بود تا میزان اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی مبتنی بر آموزش مهارت های تنظیم هیجان را بر تکانش گری و چگونگی تنظیم شناختی هیجان بیماران دوقطبی نوع یک بررسی نماید. مواد و روش ها: تحقیق حاضر از لحاظ روش تحقیق بر اساس پژوهش های نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استوار بود. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه بیماران مرد بستری در بیمارستان رازی تبریز در سال 1397 تشکیل می داد. برای به دست آوردن نمونه ی آماری (30 نفر), از روش نمونه گیری هدفمند استفاده گردید؛ همچنین برای کاهش میزان تفاوت گروه ها, نمونه به روش جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار داده شد. به منظور به دست آوردن داده های تحقیق, از پرسشنامه های تکانشگری بارت و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصله, از روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره با نرم افزارآماری24-SPSS استفاده شد. یافته ها: نتایج بررسی های آماری نشان داد که رفتاردرمانی دیالکتیکی به طور معنی داری (05/ 0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرورشی، محمود، علیوندی وفا، مرضیه، فخاری، علی، و آزموده، معصومه. (1400). بررسی اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی مبتنی بر آموزش مهارت های تنظیم هیجانی بر تکانشگری و تنظیم شناختی هیجان بیماران دو قطبی نوع یک. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 26(2 (مسلسل 112) )، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/414856/fa

    Vancouver: کپی

    فرورشی محمود، علیوندی وفا مرضیه، فخاری علی، آزموده معصومه. بررسی اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی مبتنی بر آموزش مهارت های تنظیم هیجانی بر تکانشگری و تنظیم شناختی هیجان بیماران دو قطبی نوع یک. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان[Internet]. 1400؛26(2 (مسلسل 112) ):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/414856/fa

    IEEE: کپی

    محمود فرورشی، مرضیه علیوندی وفا، علی فخاری، و معصومه آزموده، “بررسی اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی مبتنی بر آموزش مهارت های تنظیم هیجانی بر تکانشگری و تنظیم شناختی هیجان بیماران دو قطبی نوع یک،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، vol. 26، no. 2 (مسلسل 112) ، pp. 79–92، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button