Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

234
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 310

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت دانشجوی خارجی به عنوان عنصر حیاتی در دانشگاه های بین المللی و یکی از روش های ارتقا در رتبه بندی جهانی, و به عنوان یک فاکتور رقابتی به شمار می آید؛ از این رو پژوهش حاضر با هدف ارایه مدلی برای ارتقای رضایتمندی دانشجویان خارجی علوم پزشکی در شهر تهران انجام پذیرفت. روش بررسی: روش پژوهش, آمیخته(کمی-کیفی) از نوع اکتشافی-تاییدی است. جامعه آماری شامل خبرگان, مدیران بخش بین الملل و دانشجوی خارجی به تعداد(1352 نفر) در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی و ایران است. روش نمونه گیری در بخش کیفی, هدفمند و حجم نمونه تعداد 21 نفر از استادان می باشند. در بخش کمی از روش خوشه ای چند مرحله ای تعداد 450 نفر از دانشجویان خارجی انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسش نامه ی محقق ساخته است که روایی صوری و محتوایی با استفاده از نظرات متخصصان مورد تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0/92 به دست آمد. یافته ها: بر اساس نتایج پژوهش, بیشترین عامل تاثیرگذار در مدل رضایتمندی دانشجویان خارجی شامل خدمات مجازی(0/84), وفاداری(0/81), میزان شهرت و رتبه دانشگاه(0/78), فرایند پذیرش و جذب(0/75), خدمات پژوهشی(0/72), خدمات کارکنان و مدیریت(0/71), خدمات بین المللی(0/70), خدمات آموزشی(0/68), خدمات سلامت(0/67), خدمات رفاهی(0/65), تسهیلات امور مالی(0/64), زیرساخت دانشگاه(0/63) و خدمات فرهنگی(0/61) است. نتیجه گیری: دانشگاه ها برای جذب منابع مالی, رقابت بین المللی, بهبود رتبه منطقه ای و جهانی باید برای ارتقای سطح رضایتمندی دانشجویان خارجی اولویت های مدل رضایتمندی ارایه شده را در نظر گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناخدا، کبری، حسینی، محمدعلی، محمدخانی، کامران، و قورچیان، نادرقلی. (1399). ارایه مدل رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. پیاورد سلامت، 14(4 )، 297-310. SID. https://sid.ir/paper/415268/fa

    Vancouver: کپی

    ناخدا کبری، حسینی محمدعلی، محمدخانی کامران، قورچیان نادرقلی. ارایه مدل رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1399؛14(4 ):297-310. Available from: https://sid.ir/paper/415268/fa

    IEEE: کپی

    کبری ناخدا، محمدعلی حسینی، کامران محمدخانی، و نادرقلی قورچیان، “ارایه مدل رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران،” پیاورد سلامت، vol. 14، no. 4 ، pp. 297–310، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا