مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه در دوران پاندمی کرونا

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 185

چکیده

 مقدمه و اهداف: امروزه شیوع کووید-19 از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان پاندمی جهانی اعلام شده است. در پی پاندمی کرونا و قرنطینه خانگی, محدودیت هایی برای افراد خصوصا بخش آموزش کشور ایجاد شده است. در این بین, اساتید دانشگاه ها با شرایط آموزش به صورت مجازی و تغییر در فعالیت های روزمره مواجه شده اند؛ بنابراین, هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه کشور در دوران پاندمی کرونا بود. مواد و روش ها: در تحقیق توصیفی حاضر از پرسشنامه های استاندارد وضعیت اسکلتی-عضلانی نوردیک و فعالیت بدنی بک استفاده شد. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور, با 98 مرکز بود که از این بین 260 نفر به عنوان نمونه در تحقیق شرکت نمودند. از آزمون های مک نمار و t زوجی و آزمون همبستگی اسپیرمندر سطح معناداری 05/0≥ P استفاده گردید. یافته ها: بین شیوع عارضه اسکلتی-عضلانی در نواحی گردن, شانه, پشت و کمر قبل و حین کرونا تفاوت معنی دار مشاهده شد (0/05≥ p). همبستگی منفی معناداری بین اختلالات گردن و مچ دست با فعالیت بدنی کاری و اختلالات مچ دست و زانو با فعالیت بدنی ورزشی و فعالیت بدنی اوقات فراغت وجود داشت (0/05≥ p). بین میزان ساعات استفاده از رسانه های اجتماعی برای اوقات فراغت و آموزش, استفاده از لپ تاپ و تلفن همراه و میزان خواب شبانه و روزانه قبل و حین کرونا تفاوت معناداری وجود داشت (0/05≥ p). نتیجه گیری: به نظر می رسد شرایط کنونی پاندمی کرونا, تغییر در سلامت اسکلتی-عضلانی و نوع فعالیت بدنی اساتید را به همراه داشته است, به طوری که ابزار ارتباط و آموزش مجازی و زمان بر بودن آن, منجر به کاهش میزان فعالیت بدنی در ابعاد مختلف کاری, اوقات فراغت و ورزش, شیوع برخی اختلالات اسکلتی-عضلانی و حتی تغییر در میزان خواب اساتید گردیده است. افزایش فعالیت بدنی منظم و اتخاذ روش صحیح استفاده از ابزار سخت افزاری و نرم افزاری آموزش مجازی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، صفورا، تقی لو، زینب، و سلیمانی راد، محمد. (1400). تاثیر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه در دوران پاندمی کرونا. طب توانبخشی، 10(1 )، 175-185. SID. https://sid.ir/paper/415375/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی صفورا، تقی لو زینب، سلیمانی راد محمد. تاثیر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه در دوران پاندمی کرونا. طب توانبخشی[Internet]. 1400؛10(1 ):175-185. Available from: https://sid.ir/paper/415375/fa

    IEEE: کپی

    صفورا قاسمی، زینب تقی لو، و محمد سلیمانی راد، “تاثیر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه در دوران پاندمی کرونا،” طب توانبخشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 175–185، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button