مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

855
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطاف پذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 240

چکیده

 مقدمه: در هر جامعهای دانشآموزان, به عنوان منابع انسانی با ارزش, چنانچه تحت شرایط و تعلیمات صحیح قرار بگیرند میتوانند در راه رسیدن به برنامهها و افقهای بلند آیندهی جوامع, گامهای مؤثری بردارند. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان فعال سازی رفتاری بر انعطافپذیری و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر بود. روش کار: در یک طرح آزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل, تعداد 30 نفر از دانشآموزان دختر متوسطه شهر تهران به شکل نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه درمان فعالسازی رفتاری (15 نفر) و گروه کنترل ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه درمان هفتگی فعالسازی رفتاری را دریافت کردند. ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف, و پرسشنامه انعطافپذیری روانشناختی بوند-ویرایش دوم, بودند, که در دو مرحله قبل از مداخله, و پایان مداخله تکمیل شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافتهها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که درمان فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطافپذیری روانشناختی بصورت معناداری (838/7 = F و 05/0 >P) در مقایسه با گروه کنترل مؤثر بوده است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج بدست آمده از این مطالعه, میتوان نتیجهگیری کرد که درمان فعالسازی رفتاری میتواند برای سلامت روان و ارتقا سطح کیفیت زندگی و تحصیلی دانشآموزان, مفید و موثر باشد و جهت استفاده در مدارس و مراکز مشاوره دانشآموزی گزینه پیشنهادی مناسبی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قدرتی، سیما، و وزیری نکو، رقیه. (1397). اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطاف پذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 36(4 )، 233-240. SID. https://sid.ir/paper/41560/fa

    Vancouver: کپی

    قدرتی سیما، وزیری نکو رقیه. اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطاف پذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1397؛36(4 ):233-240. Available from: https://sid.ir/paper/41560/fa

    IEEE: کپی

    سیما قدرتی، و رقیه وزیری نکو، “اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطاف پذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 36، no. 4 ، pp. 233–240، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا