Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

813
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری می توانند بر روی جریان یادگیری تاثیر بگذارند. سبک یادگیری شیوه ای است که فراگیران در یادگیری مطالب درسی خود به سایر شیوه ها ترجیح می دهند. آگاهی از سبک های یادگیری دانشجویان برای برنامه ریزی های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, کلیه d دانشجویان دندانپزشکی مشغول به تحصیل در نیم سال تحصیلی دوم 99-1398 در دانشگاه علوم پزشکی البرز, وارد مطالعه شدند. جهت جمع آوری اطلاعات, از پرسشنامه سبک یادگیری کلب, استفاده شد. معدل کل دانشجویان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها, از طریق شاخص های آمار توصیفی و استنباطی نظیر آزمون کای دو و آنالیز واریانس یک طرفه (ANOVA) در نرم افزار SPSS نسخه 24 تجزیه و تحلیل انجام شد. یافته ها: از 360 دانشجوی دندانپزشکی مشغول به تحصیل در سال 99 در دانشگاه علوم پزشکی البرز, 205 نفر پرسشنامه را تکمیل و ارسال نمودند. سبک های یادگیری به ترتیب همگرا (7/32%), جذب کننده (7/31%), واگرا (3/26%) و انطباق یابنده (3/9 %) به دست آمد. سبک های یادگیری دانشجویان با جنسیت, سال ورودی به دانشگاه, گروه سنی و محل زندگی از نظر آماری تفاوت معنی داری نداشت (05/0>P). ارتباط بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی معنی دار گزارش گردید (04/0=p), به نحوی که دانشجویان همگرا نسبت به دانشجویان واگرا معدل بیشتری داشتند. نتیجه گیری: سبک های یادگیری همگرا و جذب کننده در دانشجویان غالب بود, لذا پیشنهاد می گردد از روش های آموزشی متاسب با این سبک ها مثل نمایش محتوی آموزشی به صورت بصری, استفاده از دیاگرام, دست نوشته های استاد, سخنرانی و خودآموزی استفاده شود. همچنین دانشجویان دارای سبک همگرا نسبت به دانشجویان دارای سبک واگرا, معدل بالاتری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آرمنده، آرزو، مومنی، زهرا، و اعرابی، محسن. (1400). بررسی رابطه بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 14(42 )، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/415795/fa

    Vancouver: کپی

    آرمنده آرزو، مومنی زهرا، اعرابی محسن. بررسی رابطه بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛14(42 ):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/415795/fa

    IEEE: کپی

    آرزو آرمنده، زهرا مومنی، و محسن اعرابی، “بررسی رابطه بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 42 ، pp. 50–60، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا