مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 666 | صفحه پایان 678

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه مدلی برای ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی در کشور صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی, از نظر روش اجرا, توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تعداد 1319 نفر می باشند که بر اساس فرمول کوکران 297 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه بصورت تصادفی ساده می باشد و گردآوری داده ها با استفاده ار پرسشنامه محقق ساخته انجام شد. روایی و پایایی ابزار تایید گردید و به منظور تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی برای تعیین روایی و مدل معادلات ساختاری برای آزمون الگو استفاده شد. در این پژوهش بار عاملی گویه های مربوط به تمامی مولفه ها از 4/0 بیشتر است که نشان دهنده تاثیرگذاری گویه ها در شکل گیری مولفه ها می باشد و همچنین بار عاملی ضرایب مسیر بین متغیر ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی با ابعاد «اصلاح و رتبه بندی در نظام آموزشی», «ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه» و «بین المللی سازی آموزش» در تمامی روابط بالای 8/0 برآورد شد که معنی دار می باشد و نشان از برازش قوی مدل دارد. نتایج نشان داد با سنجش کیفی و کمی و شناسایی محدودیت های موجود در نظام آموزش پزشکی کشور می توان موقعیت خود را در فرآیند آموزش پزشکی مورد ارزیابی قرار داد و در این راستا با برنامه ریزی مناسب گامی در جهت بهبود و ارتقای شاخص های نظام آموزش پزشکی کشور برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادگران، نفیسه السادات، باقری، مهدی، و احمدی، امینه. (1400). ارائه مدلی برای ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 666-678. SID. https://sid.ir/paper/415947/fa

    Vancouver: کپی

    دادگران نفیسه السادات، باقری مهدی، احمدی امینه. ارائه مدلی برای ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):666-678. Available from: https://sid.ir/paper/415947/fa

    IEEE: کپی

    نفیسه السادات دادگران، مهدی باقری، و امینه احمدی، “ارائه مدلی برای ارتقاء نظام آموزش پزشکی کشور با تراز بین المللی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 666–678، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button