مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی شاخص های آموزشی-رفتاری در مشاوره کارآفرینی بر مبنای نظریه انتخاب با استفاده از مدل ساختاری تفسیری

صفحات

 صفحه شروع 878 | صفحه پایان 889

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص های رفتاری-آموزشی مشاوره کارآفرینی بر مبنای نظریه انتخاب و بررسی میزان اهمیت و اولویت بندی هر یک از این شاخص ها بر مبنای این نظریه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان کارآفرینی آموزشی-رفتاری و آگاه به نظریه انتخاب در مشاوره بود و به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه جهت رتبه بندی و سطح بندی شاخص های رفتاری-آموزشی کارآفرینی در مشاوره استفاده شد. در این پژوهش با توجه به مطالعه انجام شده و ادبیات تحقیق 17 شاخص رفتاری-آموزشی موثر بر مشاوره کارآفرینی شناسایی شدند. سپس مهمترین شاخص ها با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری سطح بندی شدند. یافته های مطالعه حاضر نشان داد که استقلال طلبی, اعتماد به نفس, تحمل ابهام, تسلط, خلاقیت, خوش بینی, رهبری, سودگرایی, شهود, عزت نفس, عزم و اراده, کنترل درونی, مخاطره پذیری, مسیولیت پذیری, مهارت ارتباط بین فردی, تعلق, نیاز به توفیق به عنوان عوامل مهم در کارآفرینی اند. یافته ها همچنین نشان داد که شاخص های تاثیرگذار بر بعد رفتاری-آموزشی عبارتند از: سطح استقلال (خودمختار): شاخص هایی که حداقل وابستگی و قدرت نفوذ را بر دیگر شاخص ها دارند, سطح وابستگی: شاخص هایی که وابستگی زیادی بر دیگر شاخص ها دارند, اما نفوذ آن ها اندک است, سطح پیوندی(عدم وابستگی): شاخص هایی که رابطه دو طرفه با دیگر شاخص ها دارند. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که شاخص های استقلال طلبی و مهارت های بین فردی اساسی ترین شاخص های موثر بر مشاوره کارآفرینی است که باید در وهله اول در خدمات مشاوره ای بر مبنای نظریه انتخاب بر آن ها تاکید شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، علی، سمیعی، روح اله، آزما، فریدون، و صفاریان طوسی، محمدرضا. (1399). شناسایی و رتبه بندی شاخص های آموزشی-رفتاری در مشاوره کارآفرینی بر مبنای نظریه انتخاب با استفاده از مدل ساختاری تفسیری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 878-889. SID. https://sid.ir/paper/415955/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری علی، سمیعی روح اله، آزما فریدون، صفاریان طوسی محمدرضا. شناسایی و رتبه بندی شاخص های آموزشی-رفتاری در مشاوره کارآفرینی بر مبنای نظریه انتخاب با استفاده از مدل ساختاری تفسیری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):878-889. Available from: https://sid.ir/paper/415955/fa

    IEEE: کپی

    علی جعفری، روح اله سمیعی، فریدون آزما، و محمدرضا صفاریان طوسی، “شناسایی و رتبه بندی شاخص های آموزشی-رفتاری در مشاوره کارآفرینی بر مبنای نظریه انتخاب با استفاده از مدل ساختاری تفسیری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 878–889، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button