مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی محیط آموزشی بخش های اصلی بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 284

چکیده

 زمینه و هدف: بین محیط یادگیری و پیامدهای ارزشمند از قبیل رضایت, موفقیت دانشجویان رابطه آشکار وجود دارد. برای ارتقای کیفیت یادگیری لازم است تا نقاط ضعف محیط یادگیری شناسایی و برطرف شوند. هدف از انجام مطالعه حاضر, بررسی دیدگاه فراگیران پزشکی در خصوص محیط آموزشی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1396 بود. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی میان 27 نفر از دانشجویان پزشکی در چهار بخش داخلی, کودکان, زنان و جراحی عمومی در چهار بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه انجام شد. ابزار پژوهش پرسش نامه 50 سوالی DREEM در پنج حیطه ادراک دانشجو از یادگیری, ادراک دانشجو از اساتید, ادراک دانشجو از توانایی علمی خود, ادراک دانشجو از جو آموزشی, ادراک دانشجو از شرایط اجتماعی خود بود. داده های حاصل توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در این پژوهش میانگین سنی شرکت کنندگان 7/0± 4/25 سال بود. میانگین امتیازات کسب شده در پنج حیطه 9/28± 8/93 از حداکثر 200 نمره محاسبه شد. میانگین نمره حیطه یادگیری 6/9± 8/22, اساتید بالینی 4/9± 8/23, درک از توانایی علمی خود 2/8± 7/15, جو آموزشی 9/9± 3/21 و شرایط اجتماعی خود 2/4± 1/11 به دست آمد. میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی در بخش های مختلف تفاوت معنی داری با یکدیگر داشت (003/0 P=). نتیجه گیری: وضعیت محیط آموزش بالینی از دیدگاه فراگیران رشته پزشکی دانشگاه در حد نیمه مطلوبی می باشد. برخی بخش ها همچون بخش داخلی نیازمند توجه بیشتر از طرف مدیران و مسیولین دانشگاه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعرابی، محسن، ابوالفضلی، مینا، ریاحی، شیرین، نصرتی، صدیقه، و تاجبخش، رامین. (1400). بررسی محیط آموزشی بخش های اصلی بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 10(3 )، 277-284. SID. https://sid.ir/paper/416033/fa

    Vancouver: کپی

    اعرابی محسن، ابوالفضلی مینا، ریاحی شیرین، نصرتی صدیقه، تاجبخش رامین. بررسی محیط آموزشی بخش های اصلی بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز[Internet]. 1400؛10(3 ):277-284. Available from: https://sid.ir/paper/416033/fa

    IEEE: کپی

    محسن اعرابی، مینا ابوالفضلی، شیرین ریاحی، صدیقه نصرتی، و رامین تاجبخش، “بررسی محیط آموزشی بخش های اصلی بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی،” نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، vol. 10، no. 3 ، pp. 277–284، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا