مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مبتنی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 14

چکیده

 زمینه و هدف: مدل سروکوال یک مدل برای ارزیابی کیفیت و مقایسه بین ادراکات و انتظارات گیرندگان خدمت و شناسایی شکاف ایجاد شده است. شناسایی شکاف ممکن است بینش ارزشمندی برای بهبود خدمات ایجاد کند. دانشجویان گیرندگان اصلی خدمت در سازمانهای آموزشی هستند. بنابراین این مطالعه با هدف ارزیابی خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل سروکوال انجام شده است. روش: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است که در سال 1397 انجام شده است. شرکت کنندگان در مطالعه 85 دانشجوی مقاطع مختلف رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بودند. از پرسشنامه سروکوال شامل ابعاد همدلی, ملموسات, قابلیت اطمینان, پاسخگویی و تضمین برای جمع آوری داده استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون های تی تست, آنوا و همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: میانگین ادراکات و انتظارات کلی به ترتیب 8/0 ± 02/3 و 73/0± 78/3 بود. در کلیه ابعاد خدمات آموزشی شکاف منفی وجود داشت (76 / 0 =-میانگین). بیشترین شکاف منفی در بعد اطمینان (05/1=-میانگین) وجود داشت و ابعاد پاسخگویی, همدلی, قابلیت اطمینان و ملموسات در رده های بعدی قرار داشتند. بین انتظارات دانشجویان و سطح تحصیالت همبستگی معنی داری مشاهده شد 05/0˂ p). نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه, انتظارات دانشجویان براساس نتایج باالتر از ادراک آنها و بنابراین کیفیت خدمت بر اساس مدل سروکوال نامناسب بود. در نتیجه ضروریست برای بهبود کیفیت در تمامی ابعاد به ویژه بعد تضمین برنامه ریزی شود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی زاده، معصومه، ولی زاده، فریبا، خدایاری زرنق، رحیم، جنتی، علی، و موسی زاده، یلدا. (1399). ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مبتنی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 10(4 )، 8-14. SID. https://sid.ir/paper/416070/fa

    Vancouver: کپی

    قلی زاده معصومه، ولی زاده فریبا، خدایاری زرنق رحیم، جنتی علی، موسی زاده یلدا. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مبتنی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1399؛10(4 ):8-14. Available from: https://sid.ir/paper/416070/fa

    IEEE: کپی

    معصومه قلی زاده، فریبا ولی زاده، رحیم خدایاری زرنق، علی جنتی، و یلدا موسی زاده، “ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مبتنی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 10، no. 4 ، pp. 8–14، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button