مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازار خان یزد با تأکید بر جایگاه بازار در اندیشه های شرقی، غربی و اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 تجارت به عنوان مهمترین شکل مبادلات اجتماعی از اصلی ترین فعالیت های بشر است. فعالیتی که منجر به احداث فضاها و مکانهای خاص موسوم به "بازار" به اشکال مختلف شده است و همچنین شهرهای اسلامی توسط بازار از همه شهرهای دوره های مختلف تاریخی شناخته می شوند. بنابراین, هدف این مقاله تحلیل عنصر بازار در یزد به عنوان نمونه ای از شهرهای ایرانی-اسلامی است. روش مورد استفاده در تحقیق فوق توصیفی و پیمایشی است. در ابتدا آرمانشهرهای مختلف متفکران غربی و همچنین ده شهر اسلامی, به طور تصادفی در داخل و خارج ایران (به جای آرمانشهرهای شرقی) بر اساس سن و شهرت انتخاب شدند. آنها مورد بررسی قرار گرفتند و شاخص های آنها در بازار استخراج شد. سرانجام, با توجه به شاخص های استخراج شده از بازارهای شهرهای غربی و اسلامی, میزان مطابقت بازار خان یزد با بازار های اندیشمندان غربی و اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. تحقیقات نشان می دهد که عنصر بازار, در برخی از شهرها مانند یزد, همچنان به عنوان ویژگی اصلی شهر نقش دارد و از اعتبار کالبدی و اجتماعی مناسبی برخوردار است. علاوه بر این, پس از بررسی خصوصیات بازارهای مختلف, مشخص شد که بازار خان یزد از نظر فیزیک و الگوی ساختاری بیشترین شباهت را به بازارهای شهرهای اسلامی دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفیان، الهام، سعادت، سحر، و رجبی، مریم. (1400). بررسی بازار خان یزد با تأکید بر جایگاه بازار در اندیشه های شرقی, غربی و اسلامی. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، 3(2 )، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/416698/fa

    Vancouver: کپی

    شریفیان الهام، سعادت سحر، رجبی مریم. بررسی بازار خان یزد با تأکید بر جایگاه بازار در اندیشه های شرقی, غربی و اسلامی. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی[Internet]. 1400؛3(2 ):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/416698/fa

    IEEE: کپی

    الهام شریفیان، سحر سعادت، و مریم رجبی، “بررسی بازار خان یزد با تأکید بر جایگاه بازار در اندیشه های شرقی, غربی و اسلامی،” کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، vol. 3، no. 2 ، pp. 1–13، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416698/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button