Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,991
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

422
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها در آموزش درس تنیس روی میز رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 76

چکیده

 پژوهش حاضر, درباره کاربرد رسانه.ها در آموزش درس عمی تنیس روی میز است که به منظور کاهش ساعتهای حضور دانشجویان, در کلاسهای عملی رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور با حفظ کیفیت آموزشی, به مطالعه آن پرداخته است. جامعه آماری تحقیق, 150 دانشجوی پسر رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور در ایران است که سال 79 وارد دانشگاه شده بودند. پس از همسان سازی آنها براساس شاخصهای قابل اندازه گیری سن, وزن, قد و نمره آزمون عملی ورود به دوره کارشناسی, تعداد 60 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب و آنها به 2 گروه 30 نفره تجربی و شاهد تقسیم شدند کرد. گروه تجربی, درس تنیس روی میز را در نیمسال اول تحصیلی 80-81, از طریق فیلم آموزشی و گروه شاهد, آن را به شیوه مرسوم و آموزش حضوری قرار گرفته اند. در پایان دوره آموزشی, هر دو گروه در شرایط یکاسن و مواد آزمونی یکسان ارزیابی شدند. ابزار و وسایل اندازه گیری, شامل: پرسشنامه اطلاعات فردی به منظور شناخت نسبی از وضعیت فیزیکی, سابقه فعالیتهای ورزشی آزمودنیها و نرمات پایان دوره آموزشی آنها بود. اطلاعات مورد نیاز, با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. همچنین, میانگین نمرات گروههای تجربی و شاهد, با استفاده از "آزمون t استودنت" و نرم افزار "Spss.v.10" مقایسه شد. نتیجه این تحقیق نشان میدهد, اختلاف بین میانگین نمرات گروه تجربی X1=8.46 و گروه شاهد با میانگین X2=6.66, در حد α=5% از نظر آماری معنی دار است. بر این اساس, میتوان نتیجه گیری کرد که درس تنیس روی میز را میتوان با کمک وسایل آموزشی, با کاهش ساعتهای حضوری و بدون افت کیفیت آموزشی, آموزش داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فراهانی، ابوالفضل، و کشاورز، لقمان. (1382). نقش رسانه ها در آموزش درس تنیس روی میز رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور. المپیک، 11(2-1 (پیاپی 23))، 69-76. SID. https://sid.ir/paper/416733/fa

Vancouver: کپی

فراهانی ابوالفضل، کشاورز لقمان. نقش رسانه ها در آموزش درس تنیس روی میز رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور. المپیک[Internet]. 1382؛11(2-1 (پیاپی 23)):69-76. Available from: https://sid.ir/paper/416733/fa

IEEE: کپی

ابوالفضل فراهانی، و لقمان کشاورز، “نقش رسانه ها در آموزش درس تنیس روی میز رشته تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور،” المپیک، vol. 11، no. 2-1 (پیاپی 23)، pp. 69–76، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416733/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا