Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 صاحبنظران صنعت جهانگردی بر این باورند که مباحث این صنعت را میتوان از نگاه بازاریابی نیز تعقیب کرد, اما به نظر می رسد ابعاد اصلی بازاریابی نظیر بازارشناسی, بازارسازی و بازارداری تحت تأثیر الگوی سیاستگذاری در این صنعت باشد. بنابراین میتوان دو مفهوم سیاستگذاری و بازاریابی را بسیار نزدیک به هم در نظر گرفت. در این تحقیق, ابعاد سیاستگذاری, شامل ساختار قدرت, بوروکراسی, ارزشها, نوع جهانگرد, و نظام آماری و اطلاع رسانی همراه با ابعاد بازاریابی در قالب مفاهیم عملیاتی و جزئی مشخص شده و میزان تأثیرات آنها بر یکدیگر مورد سنجش قرار گرفته است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه با سه گروه از مدیران, کارشناسان و خبرگان این صنعت انجام پذیرفته است. نتایج این تحقیق نشان میدهد رابطه معناداری بین ابعاد سیاستگذاری و ابعاد بازاریابی براساس مدل ارائه شده (مفهومی) وجود دارد. همچنین با توجه به اثبات فرضیات تحقیق, مدل نهایی تحقیق, همان مدل مفهومی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشبکی اصفهانی، اصغر، و ملک اخلاق، اسماعیل. (1382). طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. دانشور رفتار، 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1))، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/417085/fa

Vancouver: کپی

مشبکی اصفهانی اصغر، ملک اخلاق اسماعیل. طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. دانشور رفتار[Internet]. 1382؛10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/417085/fa

IEEE: کپی

اصغر مشبکی اصفهانی، و اسماعیل ملک اخلاق، “طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران،” دانشور رفتار، vol. 10، no. 2 (ویژه مقالات مدیریت 1)، pp. 65–76، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417085/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا