مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 197

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری کلب (همگرا, واگرا, جذب کننده و انطباق دهنده) و سبکهای شناختی ویتکین (وابسته به زمینه و مستقل از زمینه) و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان بوده است. آزمودنیها شامل 104 دانش آموز دختر سال اول دبیرستان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع همبستگی و نوع تحقیق کاربردی بود. برای جمع آوری داده های مربوط به سبکهای یادگیری از سیاهه سبک یادگیری کلب (ISI) و برای داده ها مربوط به سبکهای شناختی از آزمون شکلهای گروهی نهفته ویتکین (GEFT) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسن استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین سبکهای شناختی, سبکهای یادگیری مفهوم سازی انتزاعی و موفقیت تحصیلی دروس ریاضی و زبان انگلیسی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همایونی، علیرضا، و عبدالهی، محمدحسین. (1382). بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان. مجله روانشناسی، 7(2 (پیاپی 26))، 179-197. SID. https://sid.ir/paper/417124/fa

    Vancouver: کپی

    همایونی علیرضا، عبدالهی محمدحسین. بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان. مجله روانشناسی[Internet]. 1382؛7(2 (پیاپی 26)):179-197. Available from: https://sid.ir/paper/417124/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا همایونی، و محمدحسین عبدالهی، “بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان،” مجله روانشناسی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 179–197، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button