Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه پیشرفت تحصیلی با برون گرایی- درون گرایی و روان نژندی دانشجویان پرستاری شیراز

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه : بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان که هوشمندترین افراد جامعه و آینده سازان هر کشوری هستند مهم و قابل کاوش است. هدف : مطالعه به منظور تعیین رابطه پیشرفت تحصیلی با ویژگی های شخصیتی دانشجویان انجام شد. مواد و روش ها : این مطالعه تحلیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی 79-1378 بر روی 304 دانشجوی پرستاری دانشکده پرستاری فاطمه زهرا (س) شیراز انجام شد. جامعه پژوهش با پرسش نامه های جمعیت شناختی و شخصیتی آیزنک ارزیابی شدند و معدل پایان نیمسال تحصیلی به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی آنها در نظر گرفته شد. داده ها با آزمون های آماری t , آنالیز واریانس و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها : میانگین نمره در مقیاس برون گرایی 91/12 و در مقیاس روان نژندی 1/12 بود. 5/25 درصد دانشجویان در امر تحصیل ناموفق و 25 درصد موفق و بقیه هم در حد متوسط بودند. رابطه معکوس خطی بین معدل نیمسال تحصیلی با نمره برون گرایی و روان نژندی وجود داشت که تنها در مورد روان نژندی ارتباط معنی دار بود (1171/0- و 045/0=P). نتیجه گیری : با توجه به یافته ها, پیشرفت تحصیلی افراد متاثر از وضعیت روانی آنها است. لذا بررسی بیشتر مسائل روانی و شخصیتی دانشجویان و فعال نمودن مراکز مشاوره روانی برای آنها ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رفعتی، فوزیه، شریف، فرخنده، و ضیغمی، بهرام. (1383). رابطه پیشرفت تحصیلی با برون گرایی- درون گرایی و روان نژندی دانشجویان پرستاری شیراز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 8(1 (پیاپی 30))، 24-31. SID. https://sid.ir/paper/417947/fa

Vancouver: کپی

رفعتی فوزیه، شریف فرخنده، ضیغمی بهرام. رابطه پیشرفت تحصیلی با برون گرایی- درون گرایی و روان نژندی دانشجویان پرستاری شیراز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1383؛8(1 (پیاپی 30)):24-31. Available from: https://sid.ir/paper/417947/fa

IEEE: کپی

فوزیه رفعتی، فرخنده شریف، و بهرام ضیغمی، “رابطه پیشرفت تحصیلی با برون گرایی- درون گرایی و روان نژندی دانشجویان پرستاری شیراز،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 30)، pp. 24–31، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417947/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا