مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 67

چکیده

 زمینه : عوامل زیادی بر فرآیند تدریس– یادگیری تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل سبک یادگیری فرد است.هدف : مطالعه به منظور تعیین سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و تعیین رابطه آن با میانگین نمره پیشرفت تحصیلی آنها انجام شد.مواد و روش ها : این مطالعه مقطعی بر روی تمام دانشجویان پرستاری شاغل به تحصیل در نیمسال دوم سال تحصیلی   80- 1379 انجام شد. پرسش نامه شامل سوال های دموگرافیک و 12 سوال مربوط به سبک های یادگیری (کلب) بود. در مجموع 195 نفر از دانشجویان با پر کردن پرسش نامه در مطالعه شرکت کردند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها : بیش تر دانشجویان (%8/53) دارای سبک یادگیری جذب کننده بودند و بقیه سبک های یادگیری عبارت بودند از همگرا (%9/28), واگرا (%2/11) و انطباق یابنده (%1/6). ارتباط آماری معنی داری بین سبک یادگیری و میانگین نمره دانشجویان مشاهده نشد.نتیجه گیری : دانشجویان پرستاری دارای سبک های یادگیری متفاوتی هستند و مدرسین باید به این نکته توجه نمایند و از روش های تدریس مختلف استفاده کنند. به نظر می رسد یادگیرندگان در برخورد با یادگیری موضوع ها از انعطاف بالایی برخوردارند. 

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سرچمی، رامین، و حسینی، سیدمسعود. (1383). رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 8(1 (پیاپی 30))، 64-67. SID. https://sid.ir/paper/417948/fa

Vancouver: کپی

سرچمی رامین، حسینی سیدمسعود. رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1383؛8(1 (پیاپی 30)):64-67. Available from: https://sid.ir/paper/417948/fa

IEEE: کپی

رامین سرچمی، و سیدمسعود حسینی، “رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 30)، pp. 64–67، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417948/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button