Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,779
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 34

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 برنامه ریزی درسی :«مدرسه محور» (SBCD) مقوله ای است که در پاسخ به نارسایی ها و مسائل ناشی از برنامه ریزی درسی متمرکز به منصه ظهور رسیده است و مهم ترین دلیل شکل گیری آن، همسویی بیش تر برنامه های درسی با نیازها و مسائل موجود در سطح مدرسه و جامعه محلی است. با وجود تأکید فزاینده بر ترویج و گسترش برنامه های درسی مدرسه محور، ادبیات برنامه درسی دارای آشفتگی ها و عدم قطعیت های فراوان در خصوص جایگاه و نقش مطالعات نیازسنجی در برنامه ریزی درسی مدرسه ای است، به نحوی که به این مؤلفه مهم SBCD، نه تنها توجه کافی مبذول نشده است، بلکه کم تر مطالعه مستقلی در این زمینه می توان سراغ گرفت.مقالة حاضر که برگرفته از یک مطالعه گسترده دو ساله در این زمینه است، می کوشد تا الگوی ویژه ای را برای نیازسنجی برنامه درسی در سطح مدرسه معرفی کند که دربرگیرنده حالات و وضعیت های مختلف نیازسنجی باشد و بتوان از آن به عنوان یک راهنمای عمل استفاده کرد. الگوی مطرح شده SBCNA درحقیقت بیانگر یک قلمرو مطالعاتی جدید در برنامه ریزی درسی است. در پایان مقاله حاضر، ضمن بررسی وضعیت موجود ایران در این زمینه، راه های توجه بیش تر به نیازسنجی در برنامه های درسی مدرسه مدنظر قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتحی واجارگاه، کوروش، گویا، زهرا، آقازاده، محرم، ابوالقاسمی، محمود، و کامکاری، کامبیز. (1381). طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA). نوآوری های آموزشی، 1(2)، 9-34. SID. https://sid.ir/paper/418322/fa

Vancouver: کپی

فتحی واجارگاه کوروش، گویا زهرا، آقازاده محرم، ابوالقاسمی محمود، کامکاری کامبیز. طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1381؛1(2):9-34. Available from: https://sid.ir/paper/418322/fa

IEEE: کپی

کوروش فتحی واجارگاه، زهرا گویا، محرم آقازاده، محمود ابوالقاسمی، و کامبیز کامکاری، “طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA)،” نوآوری های آموزشی، vol. 1، no. 2، pp. 9–34، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418322/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا