مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی کارگاه های آموزشی: مطالعه ای موردی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 در این مقاله میزان اثربخشی کارگاههای آموزشی برگزار شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی بررسی می‎شود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاهها و نمونه‎های پژوهش 70 نفر از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی روش تحقیق, روش تدریس و کامپیوتر طی سالهای 78 تا 80 است که از طریق روش نمونه ‎گیری تصادفی طبقه‎ای انتخاب شده‎اند. به منظور جمع آوری داده‎ها از پرسشنامه با طیف لیکرت استفاده شده و تجزیه و تحلیل داده‎ها از طریق محاسبه آزمونهای خی دو, کراسکال والیس و یومن - ویتنی صورت گرفته است. نتایج پژوهش عبارت‎اند از: 1.  کارگاههای آموزشی انگیزش شغلی اعضای هیات علمی را افزایش داده‎اند. 2.  کارگاههای آموزشی در بهره‎گیری اعضای هیات علمی از تکنولوژی آموزشی در کلاس درس تاثیر مثبت دارند. 3.  کارگاههای آموزشی بر مشارکت دادن دانشجویان در مباحث و تصمیم‎گیری کلاسی توسط مدرسان تاثیر مثبت دارند. 4.  کارگاههای آموزشی موجب افزایش مهارتهای پژوهش در اعضای هیات علمی می‏‎شوند و همچنین, مهارتهای تدریس از جمله بحث گروهی, تهیه طرح درس و روشهای تدریس فعال را در اعضای هیات علمی افزایش می‎دهند. 5.  کارگاههای آموزشی بر ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای مدرسان و همچنین, یادگیری مشارکتی و گروهی اعضای هیات علمی تاثیر مثبت دارند.    با توجه به نتایج بیان شده به طورکلی, کارگاههای آموزشی از اثربخشی لازم برخوردارند و دیدگاه اعضای هیات علمی دو دانشگاه نسبت به تاثیرکارگاههای آموزشی بر افزایش مهارتهای تحقیق, تدریس و کامپیوتر یکسان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صباغیان، زهرا، و میرمعینی، لیلاسادات. (1383). اثربخشی کارگاه های آموزشی: مطالعه ای موردی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 10(3 (33))، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/418496/fa

    Vancouver: کپی

    صباغیان زهرا، میرمعینی لیلاسادات. اثربخشی کارگاه های آموزشی: مطالعه ای موردی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1383؛10(3 (33)):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/418496/fa

    IEEE: کپی

    زهرا صباغیان، و لیلاسادات میرمعینی، “اثربخشی کارگاه های آموزشی: مطالعه ای موردی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 10، no. 3 (33)، pp. 1–28، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button