مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 تحقیق حاضر به بررسی نقش آزمونهای تکوینی در پیشرفت دانش آموزان پایه سوم راهنمایی در درس ریاضیات پرداخته است. علاوه بر بررسی, تکرار این آزمونها نیز در طول ترم و تأثیر تراکمی آنها طی یکسال تحصیلی بر پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضیات هدف عمده دیگر تحقیق بوده است. برای آزمون فرضیه ها از یک طرح آزمایشی استفاده شد. از کلاسهای پسرانه و دخترانه مدارس مرفه و نامرفه, هر یک سه کلاس به طور تصادفی انتخاب شد و از بین آنها یک کلاس به آزمونهای تکوینی با فراوانی زیاد, یک کلاس به آزمونهای تکوینی با فراوانی متوسط, وبالاخره یک کلاس برای شرکت در آزمونهای تکوینی با فراوانی کم اختصاص یافت. بنابراین 12 کلاس از هر ناحیه و در مجموع 48 کلاس از چهار ناحیه آموزش و پرورش, گروه های آزمایشی این تحقیق را تشکیل دادند. از مدارس مرفه و نامرفه پسرانه و دخترانه هر ناحیه, هر کدام یک کلاس به طور تصادفی در گروه های گواه جای گرفتند. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که اختلاف معناداری در پیشرفت درس ریاضیات دانش آموزان گروه های آزمایشی به لحاظ جنسیت و وضعیت اقتصادی - اجتماعی در مقایسه با همکلاسیهای خود که تحت تأثیر آزمونهای تکوینی قرار نگرفته بودند وجود دارد. علاوه بر این, در بین گروه های آزمایشی, آن دسته از دانش آموزان که در طول ترم در آزمونهای تکوینی با فراوانی متوسط (سه آزمون تکوینی در هر ترم) شرکت داشتند نسبت به گروه های آزمایشی که آزمونهای تکوینی را در زمان مشابه و در فراوانیهای زیاد (چهار آزمون تکوینی) و کم (دو آزمون تکوینی) دریافت داشتند, پیشرفت بیشتری در درس ریاضیات از خود نشان دادند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سپاسی، حسین. (1382). بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات. دانشور رفتار، 10(3 (ویژه مقالات علوم تربیتی 1))، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/418687/fa

Vancouver: کپی

سپاسی حسین. بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات. دانشور رفتار[Internet]. 1382؛10(3 (ویژه مقالات علوم تربیتی 1)):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/418687/fa

IEEE: کپی

حسین سپاسی، “بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات،” دانشور رفتار، vol. 10، no. 3 (ویژه مقالات علوم تربیتی 1)، pp. 29–38، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418687/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button