مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 119

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در این پژوهش، رابطه بین انگیزش، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی بررسی شده است. به این منظور، 150 نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان های پسرانه شهر «گرگان» به شیوه «نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای» انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو پرسش نامه «منبع کنترل راتر» و « انگیزش محقق ساخته»، پاسخ دادند. مانند نتایج اغلب پژوهش های قبلی، یافته های پژوهش حاضر نیز مبین آن هستند که رابطة بین انگیزش درونی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان؛ معنادار است.نتیجه دیگر این تحقیق، بیانگر آن است که بین منبع کنترل درونی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین، رابطة مثبت و معناداری بین متغیرهای انگیزش و درونی و منبع کنترل برقرار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسن زاده، رمضان. (1381). رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. نوآوری های آموزشی، 1(2)، 107-119. SID. https://sid.ir/paper/419106/fa

Vancouver: کپی

حسن زاده رمضان. رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1381؛1(2):107-119. Available from: https://sid.ir/paper/419106/fa

IEEE: کپی

رمضان حسن زاده، “رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان،” نوآوری های آموزشی، vol. 1، no. 2، pp. 107–119، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419106/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button