مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه مدون آموزش مداوم پزشکان عمومی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 70

چکیده

 سابقه و هدف: برنامه های آموزش مداوم یکی از رایجترین روشهای روزآمد نمودن پزشکان است اما اثربخشی این برنامه ها همواره چالش مهمی برای پژوهشگران و دست اندرکاران ارائه این برنامه ها بوده است. لذا در این پژوهش تاثیر شرکت در برنامه مدون آموزش مداوم مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روشها: کلیه پزشکان عمومی که داوطلب شرکت در برنامه مدون بودند به طور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد تقسیم شدند. از گروه تجربی در پایان برنامه و از گروه شاهد در ابتدای برنامه (قبل از شرکت در برنامه) آزمون به عمل آمد. علاوه بر این با پرسشنامه هایی نظرات شرکت کنندگان در مورد برنامه مورد سنجش قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات آزمون دو گروه تجربی و شاهد به ترتیب 10.72 و 10.09 بوده است. آزمون تی تفاوت این دو گروه را معنی دار نشان نداده است. علاوه بر این در بیشتر موارد طرح شده در پرسشنامه نظرات دو گروه به هم نزدیک بوده است. در مجموع نظرات افراد در مورد رفتارهای مدرسین بسیار مثبت بود, اما نظرات شرکت کنندگان در مورد "پاسخگویی برنامه به انتظارات آنها" و نیز "توانایی برنامه در پاسخگویی به مشکلات و مسائل پزشکان" متوسط ارزیابی شده است. در مجموع پزشکان هر دو گروه از شرکت در برنامه اظهار رضایت نموده اند. نتیجه گیری و توصیه ها: با توجه به مغایرت یافته های این پژوهش با انتظارات معقول از برنامه های آموزش مداوم لزوم تکرار این پژوهش در شرایط مطلوبتری محسوس است. روشهای مناسبتر از جمله استفاده از روش solomon برای پژوهشهای بعدی قابل توصیه است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

معطری، مرضیه، سلامی، محمد، عزیزی، فریدون، و پنجه شاهین، محمدرضا. (1382). ارزشیابی برنامه مدون آموزش مداوم پزشکان عمومی شهر شیراز. پژوهش در پزشکی، 27(1)، 67-70. SID. https://sid.ir/paper/41948/fa

Vancouver: کپی

معطری مرضیه، سلامی محمد، عزیزی فریدون، پنجه شاهین محمدرضا. ارزشیابی برنامه مدون آموزش مداوم پزشکان عمومی شهر شیراز. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1382؛27(1):67-70. Available from: https://sid.ir/paper/41948/fa

IEEE: کپی

مرضیه معطری، محمد سلامی، فریدون عزیزی، و محمدرضا پنجه شاهین، “ارزشیابی برنامه مدون آموزش مداوم پزشکان عمومی شهر شیراز،” پژوهش در پزشکی، vol. 27، no. 1، pp. 67–70، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41948/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button