مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل دینامیکی پل های خرپایی فولادی تحت اثر حرکت قطار

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 34

چکیده

 در این مقاله مدل تحلیلی سیستم قطار - پل تحت اثر پدیده هانتینگ قطار و تحریک سیستم ارایه شده است. معادلات تعادل سیستم قطار - پل به دست آمده و نرم افزار رایانه ای برای حل مساله تهیه شده است. تاریخچه زمانی برای عبور قطار از روی پل به وسیله رایانه شبیه سازی شده است. واکنش های دینامیکی خرپا و توزیع آنها برحسب سرعت قطارها محاسبه شده و با نتایج اندازه گیری های آزمایشگاهی مقایسه گردیده اند. نتیجه گیری خاص بر روی مسایل سه بعدی زوج قطار که معمولا هنگام عبور قطاری در سرعت های 100 تا 300 کیلومتر در ساعت در پل خرپایی دو خطه به وجود می آید, متمرکز شده است. نتایج محاسبات نشان می دهند که حرکت هانتینگ چرخ و محورهای قطار و تغییر شکل تیر طولی خرپا نقش مهمی در ارتعاشات سیستم قطار - پل ایفا می کنند. در سرعت های معینی, فرکانس های تحریک نزدیک به مقادیر فرکانس های طبیعی خرپا شده و پدیده رزونانس اتفاق می افتد. در چنین حالتی هم واکنشهای جانبی و هم قائم و یا هر دو تشدید می شوند. همچنین برای پل خرپایی دو خطه, ارتعاشات جانبی و قائم در هنگام عبور قطار از یک خط با یکدیگر درگیر (مرتبط) می شوند. ارتعاشات پیچشی به وجود آمده از بارگذاری خارج از محور, باعث بزرگتر شدن تغییر مکان های جانبی و دامنه آنها می شوند. به این ترتیب لازم است که در تحلیل دینامیکی و طراحی پل راه آهن سریع السیر این موضوع مورد نظر قرار می گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی. (1384). تحلیل دینامیکی پل های خرپایی فولادی تحت اثر حرکت قطار. پژوهشنامه حمل و نقل، 2(1)، 27-34. SID. https://sid.ir/paper/420013/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی. تحلیل دینامیکی پل های خرپایی فولادی تحت اثر حرکت قطار. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1384؛2(1):27-34. Available from: https://sid.ir/paper/420013/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، “تحلیل دینامیکی پل های خرپایی فولادی تحت اثر حرکت قطار،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 2، no. 1، pp. 27–34، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/420013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button