Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

667
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

138
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی از رسانه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 83

کلیدواژه

نگرش و عملکرد (A.K.P)Q4

چکیده

 سابقه و هدف: با توجّه به اهمیت رسانه های آموزشی و عدم اطلاع از نحوه به کارگیری آنها توسط اساتید در دانشگاه متبوع و به منظور تعیین دانش, نگرش و عملکرد اعضاء و هیئت علمی از رسانه های آموزشی این تحقیق انجام گرفت. مواد و روش ها : این تحقیق توصیفی بر روی کلیّه اعضاء هیئت علمی دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهی بر اساس میزان دانش نمونه ها درباره رسانه های آموزشی و نگرش اعضاء هیئت علمی بر اساس طیف لیکرت بررسی شد. همچنین عملکرد آنان با مشاهده مستقیم از بکارگیری رسانه های آموزشی تعیین شد. با توجّه به امتیاز کسب شده افراد بررسی شده در سه طیف خوب, متوسط و ضعیف طبقه بندی شدند. یافته ها: تحقیق روی 97 نفر شامل 38 نفر (39.2 درصد) اعضاء هیئت علمی بالینی و 59 نفر (60.8 درصد ) هیئت علمی علوم پایه پزشکی انجام شد. تعداد نمونه ها در دانشکده پزشکی 58.8 درصد, دانشکده پرستاری و مامایلی 22.7 درصد و دانشکده بهداشتی و پیراپزشکی 18.6 درصد بود. میزان آگاهی از رسانه های آموزشی 12 درصد خوب, 54 درصد خوب, 54 درصد متوسط و 34 درصد متوسط و 34 درصد ضعیف نشان داده شد. میزان نگرش اعضاء هیئت علمی نسبت به رسانه های آموزشی 11.3 درصد خوب, 48.5 درصد متوسط و 40.2 درصد ضعیف بود و میزان عملکرد اعضاء هیئت علمی در مورد رسانه های آموزشی 25.3 درصد خوب, 30.4 درصد متوسط و 44.5 درصد ضعیف نشان داده شد. نتیجه گیری : به نظر می رسد که آگاهی, نگرش و عملکرد اعضاء هیت علمی از رسانه های آموزشی در حا نازل باشد و با توجّه به تأثیر گذاری دوره های آموزش بر کیفیت آگاهی, نگرش و عملکرد آنها بر گزاری این دوره ها را برای اساتید دانشگاه توصیه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهنیا، حمید، رسولی نژاد، سیدعلی اصغر، و رسولی نژاد، سیدوحید. (1382). بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی از رسانه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی کاشان. فیض، 7(4 (پی در پی 28))، 78-83. SID. https://sid.ir/paper/420389/fa

    Vancouver: کپی

    بهنیا حمید، رسولی نژاد سیدعلی اصغر، رسولی نژاد سیدوحید. بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی از رسانه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی کاشان. فیض[Internet]. 1382؛7(4 (پی در پی 28)):78-83. Available from: https://sid.ir/paper/420389/fa

    IEEE: کپی

    حمید بهنیا، سیدعلی اصغر رسولی نژاد، و سیدوحید رسولی نژاد، “بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی از رسانه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی کاشان،” فیض، vol. 7، no. 4 (پی در پی 28)، pp. 78–83، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/420389/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا