Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,188
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی مستتر در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 223

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به تاثیر برنامه درسی مستتر و اهمیت آن در آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی که باعث تاثیر بر کیفیت مراقبتهای ارایه شده توسط آنها می گردد, پژوهش حاضر با هدف بررسی تجارب دانشجویان پرستاری و مامایی در مورد برنامه درسی مستتر انجام شد.مواد و روشها: این پژوهش بصورت ترکیبی (survery phenomenology) در دو مرحله بر روی دانشجویان ترم 8 پرستاری و مامایی انجام شد. شیوه جمع آوری اطلاعات در مرحله اول با استفاده از مصاحبه آزاد بود که در آن از دانشجویان مورد مصاحبه در مورد درک آنها از برنامه درسی مستتر, تجارب یادگیری از برنامه درسی مستتر و منابع درسی مستتر سوال شد. سپس مصاحبه ها بر روی کاغذ برگردانده شد و با استفاده از روش اشتروبرت تجزیه و تحلیل شد و در مرحله دوم با استفاده از پرسشنامه اطلاعات جمع آوری و تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: تمامی دانشجویان این نوع برنامه درسی را در طی دوران تحصیل خود تجربه کرده بودند و در بیشتر موارد آنرا مهمتر از برنامه درسی می دانستند. در پاسخ به سوال دوم, دانشجویان موارد زیادی از یادگیریهای خود را ناشی از برنامه درسی مستتر ذکر کردند که شامل یادگیریهای مثبت و منفی و یادگیریهای فردی و گروهی بود. آنها منابع یادگیریهای مستتر خود را اساتید, پرسنل پرستاری و مامایی, دانشجویان, بیماران, رسانه های جمعی و گروههای دیگر شاغل در علوم پزشکی ذکر کردند که در این بین نقش مربیان و پرسنل را مهمتر از سایر منابع می دانستند. از مصاحبه های دانشجویان نتیجه گرفته شد که اعتقادات فرهنگ و شخصیت افراد در درک آنها از برنامه درسی مستتر موثر است.نتیجه گیری و توصیه ها: دانشجویان برنامه درسی مستتر را در یادگیریهای خود موثر می دانستند که باعث ایجاد رفتارهای با ثبات تر در آنها می شد. انجام پژوهشهای مشابه در سایر گروهها توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالحی، شایسته، رحیمی، مجید، عابدی، حیدرعلی، و بهرامی، مسعود. (1382). بررسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی مستتر در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. پژوهش در پزشکی، 27(3)، 217-223. SID. https://sid.ir/paper/42067/fa

Vancouver: کپی

صالحی شایسته، رحیمی مجید، عابدی حیدرعلی، بهرامی مسعود. بررسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی مستتر در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1382؛27(3):217-223. Available from: https://sid.ir/paper/42067/fa

IEEE: کپی

شایسته صالحی، مجید رحیمی، حیدرعلی عابدی، و مسعود بهرامی، “بررسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی مستتر در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” پژوهش در پزشکی، vol. 27، no. 3، pp. 217–223، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/42067/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا