Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

19

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 244

چکیده

 در این مقاله عوامل موثر بر تقاضای سفر به ایران و سهم هر یک از آنها بررسی شده است با توجه به اطلاعات بیش از سه دهه تابع تقاضا, تصریح شده و مدل برآورد شده نشان می دهد که یک درصد افزایش در نسبت شاخص بهای کالاهای خدمات مصرفی در ایران به شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی جهانی, 25/0 درصد تقاضای گردشگری به ایران را کاهش می‏دهد, و یک درصد افزایش تولید ناخالص جهانی باعث می‏شود که 45/0 درصد تقاضای گردشگری به ایرن افزایش یابد و بالاخره میزان تقاضای سفر و به تبع آن درآمد ارزی حاصل از آن در دوره مورد بررسی شدیدا تحت تاثیر مسایل امنیتی و تحولات داخلی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موسایی، میثم. (1383). تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 8(32)، 225-244. SID. https://sid.ir/paper/421877/fa

Vancouver: کپی

موسایی میثم. تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1383؛8(32):225-244. Available from: https://sid.ir/paper/421877/fa

IEEE: کپی

میثم موسایی، “تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 8، no. 32، pp. 225–244، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/421877/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا