مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توصیف و مقایسه میزان تبحر حرکتی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تهران در سال تحصیلی 83-1382

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 96

چکیده

 رشد حرکتی انسانها دارای پتانسیل و زمانبندی منحصر به فردی است که تحت تاثیر ترکیبی از عاملهای ژنتیکی و محیطی قرار دارد.به همین دلیل, آگاهی از ویژگیهای حرکتی افراد هر جامعه, می تواند مبنایی علمی برای برنامه ریزیهای کلان در سطح آن جامعه فراهم آورد.با وجود اهمیت و ضرورت این موضوع, در ایران نیز تحقیقات کمی در این زمینه انجام گرفته اند.بنابراین, تحقیق حاضر به منظور توصیف ویژگیهای حرکتی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 83-1382 انجام شد. به منظور این زمینه یابی, 1223 دانش آموز مقطع راهنمایی شهر تهران به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از منطقه 1, 2, 4, 12 و 19 آموزش و پرورش انتخاب شدند و با استفاده از طرحی مقطعی مورد مطالعه قرار گرفتند. دو گروه آزمونگر, آزمون تبحر حرکتی بروئینیکس- اوزرتسکی را به اجرا در آوردند. برای توصیف داده ها و تعیین رتبه درصدی متغیرهای متفاوت از روش های آمار توصیفی, برای مقایسه متغیرهای دو جنس از آزمون t مستقل و برای مستقل متغیرها در دانش آموزان پایه های تحصیلی و مناطق گوناگون از تحلیل واریانس استفاده شد. سطح معناداری در تمام آزمونها p<0.05 بود. نتایج حاصل از آزمون تبحر حرکتی نشان دادند که امتیاز استاندارد مهارتهای حرکتی درشت و ظریف, تبحر حرکتی پسران و همچنین امتیاز استاندارد مهارتهای حرکتی ظریف و تبحر حرکتی دختران در حد متوسط (محدوده پایین آن) و امتیاز استاندارد مهارتهای حرکتی درشت دختران در حد پایین است. پسران در مهارتهای حرکتی درشت به طور معناداری بهتر از دختران و دختران در مهارتهای حرکتی ظریف به طور معناداری بهتر از پسران بودند, ولی بین امتیاز استاندارد کل آزمون تبحر حرکتی در دو جنس تفاوت معناداری دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، و شجاعی، معصومه. (1384). توصیف و مقایسه میزان تبحر حرکتی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تهران در سال تحصیلی 83-1382. المپیک، 13(1 (پیاپی 29))، 79-96. SID. https://sid.ir/paper/421955/fa

    Vancouver: کپی

    واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، شجاعی معصومه. توصیف و مقایسه میزان تبحر حرکتی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تهران در سال تحصیلی 83-1382. المپیک[Internet]. 1384؛13(1 (پیاپی 29)):79-96. Available from: https://sid.ir/paper/421955/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، و معصومه شجاعی، “توصیف و مقایسه میزان تبحر حرکتی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تهران در سال تحصیلی 83-1382،” المپیک، vol. 13، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 79–96، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/421955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button