مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عینیت، اعتبار و روایی آزمون عملی سال 1380، برای گزینش دانشجوی تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 24

چکیده

 تحقیق حاضر در پی مشخص کردن میزان عینیت, و روایی آزمون عملی ورودی. برای گزینش دانشجویان رشته تربیت بدنی است که در سال 1380, برای اولین بار ابداع و به کار گرفته شد. از بین 30 کلاس واحد (2) تربیت بدنی پسران دانشگاه اصفهان, 2 کلاس برای شرکت در تحقیق به صورت "نمونه گیری خوشه ای هدفدار" انتخاب شدند. 30 دارو از دانشجویان رشته تربیت بدنی انتخاب شدند که در آزمون عملی 80 تجربه داوری داشتند آنها پس از توجیه, بازآموزی و ایجاد هماهنگی, به طور مستقل در سه گروه 10 نفره به آزمودنیها امتیاز دادند. هر آزمودنی در فاصله یکساعته در روز آزمون, دوباره آزمون شد. هر آزمون به طور متوسط 9±94 ثانیه به طول انجامید. عینیت برای کیفیت اجرا, زمان آزمون و نمره کلی, به ترتیب برابر 84/0, 99/0و 95/0 به دست آمد. در محاسبه عینیت, از نمره های 43 آزمودنی در 3 گروه داوری استفاده شد. اعتبار برای کیفیت اجرا, زمان آزمون و نمره کلی, به ترتیب باربر 67/0, 71/0و 63/0به دست آمد. برای محاسبه اعتبار, از نمرههای 60 آزمودنی در آزمون ابتدایی و آزمون مجدد استفاده شد و برای روایی همزمانی آزمون, از معیار نمرده تربیت بدنی استفاده شد. به طور کی, همبستگی با آزمون ملاک به طور معناداری در آزمون مجدد, بالاتر از آزمون ابتدایی بود و حداکثر به 57/0(P<0.05) رسید. بالا بودن سطح ضریبهای عینیت, نشان میدهد که آموزش و هماهنگی ایجاد شده در سه گروه داوری, به خوبی صورت پذیرفته است و از این بابت, اشکالی متوجه آزمونها یا اجرای آنها نیست. ضریب اعتبار نسبتاً پایین به دست آمده, سؤالات جدی در برابر به کارگیری این آزمون به عنوان ابزار گزینش دانشجو ایجاد مینماید. ارتقای سطح روایی آزمونها در آزمون مجدد نیست به آزمون ابتدای, اثر مثبت تمرین تو آشنایی با آزمون را در منطقی تر نمودن تفاوت نمرهها نشان میدهند. به طور کلی, با توجه بداعت تجربه ای از این نوع, نتایج به دست آمده دلگرم کننده است. تحقیق حاضر, ضمن آشکارسازی نقاط ضعف موجود, دلالت بر آن دارد که زمینه های مناسبی برای ارتقاء و توسعه آزمون در آینده فراهم خواهد آمد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ذوالاکتاف، وحید، و ربیعی، مرتضی. (1382). عینیت, اعتبار و روایی آزمون عملی سال 1380, برای گزینش دانشجوی تربیت بدنی. المپیک، 11(2-1 (پیاپی 23))، 15-24. SID. https://sid.ir/paper/422710/fa

Vancouver: کپی

ذوالاکتاف وحید، ربیعی مرتضی. عینیت, اعتبار و روایی آزمون عملی سال 1380, برای گزینش دانشجوی تربیت بدنی. المپیک[Internet]. 1382؛11(2-1 (پیاپی 23)):15-24. Available from: https://sid.ir/paper/422710/fa

IEEE: کپی

وحید ذوالاکتاف، و مرتضی ربیعی، “عینیت, اعتبار و روایی آزمون عملی سال 1380, برای گزینش دانشجوی تربیت بدنی،” المپیک، vol. 11، no. 2-1 (پیاپی 23)، pp. 15–24، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/422710/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button