مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر طرح بهینه سازی بخش فوریت های بیمارستان بوعلی سینای قزوین بر رضایت بیماران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 55

چکیده

 زمینه: یکی از شاخص های ارزیابی کیفیت ارائه خدمات در بخش های مختلف بیمارستانی تعیین میزان رضایت مراجعه کنندگان از خدمات ارائه شده در آن بخش هاست. هدف: مطالعه به منظور تعیین میزان رضایت بیماران از خدمات درمانی ارائه شده در بخش فوریت های مرکز آموزشی- درمانی بوعلی سینا قزوین پس از اجرای طرح بهینه سازی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در خرداد 1382 در بیمارستان بوعلی سینای قزوین انجام شد. به همین منظور 149 بیمار به صورت تصادفی انتخاب و از طریق مصاحبه و تکمیل پرسش نامه بررسی شدند. برای آنالیز داده ها از آزمون مجذور کای و ضریب همبستگی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد 79% بیماران از سرعت ارائه مراقبت های پزشکی 78.3% از حضور پزشک بر بالین بیمار 87.4% از سرعت تشکیل پرونده 79.4% از طرز برخورد و رفتار پزشک 77.2% از میزان مهارت پرستاران 79.4% از زمان انجام خدمات پیرابالینی و 46.6% از دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی رضایت متوسط داشتند. نتیجه گیری: رضایت بیماران در بخش فوریت های بیمارستان بوعلی سینا بعد از اجرای طرح بهینه سازی نسبت به قبل از اجرای آن افزایش یافت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زحل، محمدعلی، شیخی، محمدرضا، و جوادی، امیر. (1384). تاثیر طرح بهینه ‌سازی بخش فوریت ‌های بیمارستان بوعلی ‌سینای قزوین بر رضایت بیماران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 9(1 (پیاپی 34))، 51-55. SID. https://sid.ir/paper/422725/fa

Vancouver: کپی

زحل محمدعلی، شیخی محمدرضا، جوادی امیر. تاثیر طرح بهینه ‌سازی بخش فوریت ‌های بیمارستان بوعلی ‌سینای قزوین بر رضایت بیماران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1384؛9(1 (پیاپی 34)):51-55. Available from: https://sid.ir/paper/422725/fa

IEEE: کپی

محمدعلی زحل، محمدرضا شیخی، و امیر جوادی، “تاثیر طرح بهینه ‌سازی بخش فوریت ‌های بیمارستان بوعلی ‌سینای قزوین بر رضایت بیماران،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 9، no. 1 (پیاپی 34)، pp. 51–55، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/422725/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button