مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت ، مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 114

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سوال اجرا شد که آیا بین سبکهای یادگیری دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، زن و مرد قوی و ضعیف سه رشته علوم انسانی، پزشکی و فنی ـ  مهندسی تفاوت وجود دارد یا خیر؟ در این پژوهش نمونه ای به حجم 410 نفر انتخاب شد که از این تعداد، 254 نفر مرد و 156 نفر زن بودند. ابزار مورد استفاده این پژوهش «پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب (LSI)» بوده است. برای تحلیل این پژوهش، از روشهای آماری خی دو (2) و تحلیل واریانس یک طرفه ANOVA استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که: (1) بین سبکهای یادگیری زنان و مردان تفاوت معنی داری وجود ندارد؛ (2) بین سبکهای یادگیری دانشجویان سه رشته مختلف، از لحاظ آماری، تفاوت معنی داری به این شرح وجود دارد که دانشجویان رشته علوم انسانی اکثرا دارای سبک یادگیری انطباق یابنده، دانشجویان علوم پزشکی عموما دارای سبک یادگیری جذب کننده و دانشجویان رشته فنی ـ مهندسی غالبا دارای سبک یادگیری واگرا هستند؛ (3) همچنین معلوم شد که بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به این معنی که بیشتر دانشجویان کارشناسی دارای سبک یادگیری انطباق یابنده و بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد دارای سبک همگرا هستند؛ (4) نتایج آزمون آماری تفاوت معنی داری را بین سبکهای یادگیری با مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته فنی ـ مهندسی نشان نداده است؛ (5) در زمینه سبکهای یادگیری دانشجویان قوی و ضعیف سه رشته مورد پژوهش نیز هیچ گونه تفاوت معنی داری مشاهده نگردید؛ (6) در مورد سنین زیر 25 سال و بالاتر از آن نیز تفاوت معنی داری دیده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیف، علی اکبر، و حسینی لرگانی، سیده مریم. (1380). مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت , مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 7(1 (19))، 93-114. SID. https://sid.ir/paper/422730/fa

    Vancouver: کپی

    سیف علی اکبر، حسینی لرگانی سیده مریم. مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت , مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1380؛7(1 (19)):93-114. Available from: https://sid.ir/paper/422730/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر سیف، و سیده مریم حسینی لرگانی، “مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت , مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 7، no. 1 (19)، pp. 93–114، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/422730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button