مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار کردن پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی خفیف

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 152

چکیده

 به منظور بررسی اثر موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار پرخاشگری کودکان عقب مانده.ذهنی خفیف و مقایسه اثر موسیقی بین کودکان عقب مانده.ذهنی خفیف, 40 دانش آموز دختر و پسر ( از هر گروه 20 نفر) از پنج مدرسه استثنایی شهر کرج برگزیده شدند. این کودکان به آموزن های نگهداری ذهنی پیاژه (آزمون خمیر) و ریون رنگی (کودکان) از نظر هوشی همتا شدند در مرحله بعد به منظور تعیین میزان پرخاشگری تحت آزمون ناکامی روزنزوایک قرار گرفتند. آزمودنی ها به شیوه تصادفی به چهار گروه (دو گروه گواه دو گروه آزمایشی) تقسیم شدند. به دو گروه آزمایشی دختر و پسر به مدت 50 روز (هفته ای سه جلسه 75 دقیقه ای) از طریق ضبط صوت موسیقی ارائه گردید, کودکان اجازه داشتند که به همراه موسیقی حرکات خود جوش و منظمی انجام دهند و یا دست برنند. بعد از اتمام جلسات مداخله, کودکان مجدداً با آزمون ناکامی روزنزوایک مورد بررسی قرار گرفتند, پس از خارج کردن اثر پیش آزمون با روش تحلیل کواریانس نتایج نشان داد که موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار پرخاشگری تاثیر معناداری دارد ولی تعدیل اثر متغیر مستقل توسط جنس, معنادار نبود. علاوه بر داده های کمی, نتایج کیفی که شامل مشاهدات پژوهشگر و گزارش های والدین و معلمان می باشد؛ نیز بیانگر تأثیر مؤثر متغیر مستقل در مهار کردن متغیر وابسته می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سادات پور، مریم، و منصور، محمود. (1382). بررسی اثر موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار کردن پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی خفیف. مجله روانشناسی، 7(2 (پیاپی 26))، 143-152. SID. https://sid.ir/paper/422908/fa

    Vancouver: کپی

    سادات پور مریم، منصور محمود. بررسی اثر موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار کردن پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی خفیف. مجله روانشناسی[Internet]. 1382؛7(2 (پیاپی 26)):143-152. Available from: https://sid.ir/paper/422908/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات پور، و محمود منصور، “بررسی اثر موسیقی غیر فعال و حرکات خود انگیخته در مهار کردن پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی خفیف،” مجله روانشناسی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 143–152، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/422908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button