مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تماشاگران بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 129

چکیده

 در این مطالعه به منظور بررسی آثار حضور تماشاگران و کیفیت حضور (تعامل و عدم تعامل) آنان بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت, 114 نفر از دانشجویان پسر غیرورزشکار دانشگاه تبریز به روش تصادفی انتخاب شدند. سپس کل آزمودنیها در دو گروه (تکلیف حرکتی ظریف و زمخت) جایگزین شده و به سه زیر گروه تقسیم شدند تا هر گروه آزمودنی, تکلیف حرکتی ظریف یا زمخت را در یکی از سه شرایط تماشاگر (در حضور تماشاگر فعال, در حضور تماشاگر غیرفعال و بدون تماشاگر) تمرین کرده و یاد بگیرند. هر گروه از آزمودنیها پس از شرکت در جلسه پیش آزمون, مهارت مورد نظر را به مدت چهار روز و هر روز 20 بار تحت شرایط خاص تکرار کردند و پس از اتمام دوره یادگیری, در آزمون یادداری حضور یافتند. داده های حاصل به روش آماری آنالیز واریانس یک راهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ومشخص شد که: الف - حضور یا عدم حضور تماشاگران و تعامل یا عدم تعامل آنان, اثر معنی داری بر یادگیری تکلیف حرکتی زمخت (تعامل) با اطمینان 95% ندارد. ب - حضور یا عدم حضور تماشاگران, اثر معنی داری بر یادگیری تکلیف حرکتی ظریف (رسم ستاره از آینه) با اطمینان 95% دارد, بدین صورت که حضور تماشاگران آثار منفی بر یادگیری این گونه مهارتها بر جا میگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقرزاده، فضل اله، شیخ، محمود، بنی فاطمه، حسین، و اقدسی، محمدتقی. (1382). تاثیر تماشاگران بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت. حرکت، -(پیاپی 15)، 115-129. SID. https://sid.ir/paper/423063/fa

    Vancouver: کپی

    باقرزاده فضل اله، شیخ محمود، بنی فاطمه حسین، اقدسی محمدتقی. تاثیر تماشاگران بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت. حرکت[Internet]. 1382؛-(پیاپی 15):115-129. Available from: https://sid.ir/paper/423063/fa

    IEEE: کپی

    فضل اله باقرزاده، محمود شیخ، حسین بنی فاطمه، و محمدتقی اقدسی، “تاثیر تماشاگران بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 15، pp. 115–129، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423063/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button