Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی موانع و راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی: مورد مطالعه شرکت ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 90

چکیده

 بحث تجارت الکترونیکی (EC) اکنون در صدر اولویت های سازمان های متفاوت قرارگرفته است. هر سازمانی که توجه لازم را به EC کوتاه مدت با کاهش سودآوری و در بلندمدت با احتمال حذف حیات خود روبرو می شود. به همین دلیل برنامه ریزی در راستای بکارگیری EC یکی از اقدامات استراتژیک سازمان ها می باشد. یکی از مهمترین مراحل در برنامه ریزی, EC شناسایی موانع بکارگیری EC در سازمان و ارایه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها می باشد. در این راستا در این تحقیق به شناسایی موانع بکارگیری  ECدر شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه و راهکارهای اجرایی برای رفع آنها پرداخته می شود. برای شناسایی موانع از کارشناسان و متخصصان شاغل و آشنا با EC در واحدهای مرتبط با EC استفاده شد و برای ارایه راهکارها نیز از خبرگان داخلی EC نظرخواهی گردید.  داده های لازم برای شناسایی موانع از جامعه اول از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید و برای ارایه راهکارها به طریقه مصاحبه با خبرگان عمل گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که موانع بکارگیری EC در شرکت ایران خودرو به ترتیب اولویت عبارت اند از: عدم آمادگی و تمایل مشتریان, عدم آمادگی و قابلیت لازم در شرکا, موانع رفتاری و فرهنگی, مشکلات فنی, عدم وجود فضای رقابتی مناسب.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، شعبان، خدادادحسینی، سیدحمید، و عزیزی، شهریار. (1384). شناسایی موانع و راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی: مورد مطالعه شرکت ایران خودرو . پژوهشنامه بازرگانی، 10(37)، 63-90. SID. https://sid.ir/paper/423180/fa

    Vancouver: کپی

    الهی شعبان، خدادادحسینی سیدحمید، عزیزی شهریار. شناسایی موانع و راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی: مورد مطالعه شرکت ایران خودرو . پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1384؛10(37):63-90. Available from: https://sid.ir/paper/423180/fa

    IEEE: کپی

    شعبان الهی، سیدحمید خدادادحسینی، و شهریار عزیزی، “شناسایی موانع و راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی: مورد مطالعه شرکت ایران خودرو ،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 10، no. 37، pp. 63–90، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا