مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

13,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بنگاه اقتصادی، اهداف و محدودیت ها

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 تئوری بنگاه و دیدگاه های سنتی, حداکثر کردن سود را تنها هدف بنگاه های اقتصادی می دانند. فزونی تقاضا بر عرضه کالاها و خدمات در دوران گذشته, ضمن نادیده انگاشتن محدودیت های فعالیت, شرایط مناسبی را برای فروش بیشتر, کسب درآمد و سود بالاتر برای بنگاه ها محقق می ساخت. خواسته های متنوع و گسترده مصرف کنندگان, عدم تکافوی محصولات تولیدی و ارضا نشدن بخشی از تمایلات متقاضیان, محلی برای بحث رقابت در تولید و توجه به کیفیت محصول و خواسته واقعی مشتری در قوه تفکر و مدیریت بنگاه باقی نمی گذاشت و نیازی در این زمینه توسط مدیران احساس نمی شد.امروزه جهانی شدن فعالیت ها, افزایش سریع دانش و آگاهی مردم, گسترش وسیع بازارها, سرعت در انتشار اطلاعات بازار و محصول, نوآوری های پی در پی در دانش و تکنولوژی و ... فعالیت های اقتصادی را با محدودیت های فراوانی مواجه ساخته و بنگاهها را با ضرورت توجه به بحث رقابت, دستیابی به مزیت های رقابتی و مقوله مشتری محوری روبرو نموده است. این محدودیت ها که در چهار حوزه " درون بنگاه, صنعت, ملی و بین المللی" قابل دسته بندی هستند, فضای کسب و کار را تشکیل داده و شرایط فعالیت و زمینه موفقیت یا شکست بنگاه را فراهم می آورند.در این فضا که فزونی عرضه بر تقاضا نیز وجود دارد, به طور حتم بخش وسیعی از توجه و همت مدیران و کارآفرینان بنگاه ها به دستیابی و تعریف اهداف و استراتژیهای جدید در مسیر خلق و ارتقای ارزش مورد پسند مشتری در قالب کالا و خدمات و پی بردن به رمز ماندگاری معطوف می گردد. گرچه اهداف جدید تعریف شده در فضای فعالیت امروزی, از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند لکن می توان گفت که هیچگونه مغایرتی با هدف اولیه " کسب حداکثر سود " نداشته و حتی به نحوی تلاش جدید در راستای آن هدف است. توفیق یا عدم توفیق یک بنگاه به تعریف صحیح و جامع اهداف و استراتژیها, شناخت دقیق فضای کسب و کار, متناسب بودن عوامل و محدودیت ها و توان بنگاه در بهره جستن از این عوامل بستگی دارد .

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عظیمی، حسین، و عصاری آرانی، عباس. (1383). بنگاه اقتصادی, اهداف و محدودیت ها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 16(1 (ویژه نامه جغرافیا))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/423334/fa

Vancouver: کپی

عظیمی حسین، عصاری آرانی عباس. بنگاه اقتصادی, اهداف و محدودیت ها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان[Internet]. 1383؛16(1 (ویژه نامه جغرافیا)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/423334/fa

IEEE: کپی

حسین عظیمی، و عباس عصاری آرانی، “بنگاه اقتصادی, اهداف و محدودیت ها،” مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، vol. 16، no. 1 (ویژه نامه جغرافیا)، pp. 0–0، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423334/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button