مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعضای هیات علمی بالینی درباره آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجو چگونه فکر می کنند؟

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه. شایستگی بالینی پزشک, بیشتر بر اساس مهارت های ارتباطی وی مورد قضاوت قرار می گیرد. آموزش مهارت های ارتباطی, یکی از مباحث مهم آموزش پزشکی است در حالی که آموزش این مهارت هادر برنامه رسمی آموزش پزشکی کشور گنجانده نشده است. دیدگاه اساتید بالینی, به عنوان آموزش دهندگان و معتبرترین رده های درگیر در آموزش پزشکی, از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از این مطالعه تعیین دیدگاه اساتید بالینی نسبت به آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجویان پزشکی است.روش ها. در یک مطالعه توصیفی- تحلیلی, از بین اعضای هیأت علمی 17 گروه بالینی دانشکده پزشکی اصفهان, تعداد 142 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه خود ساخته ای شامل سه بخش دموگرافی, نگرش و سؤالات باز بود. روایی نگرش با استفاده از نظر کارشناسان برآورد و پایایی کل پرسشنامه با روش دو نیم کردن تعیین شد. داده ها به صورت توزیع فراوانی و محاسبه میانگین امتیاز و آزمون های من ویتنی (Mann Whitney), کروسکال والیس (Kruskal Wallis), ANOVA و توکی (Tukey) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. هشتاد و پنج درصد از اساتید نسبت به آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجویان نگرش عالی داشتند. نگرش استادان زن و مرد تفاوتی نداشت. اساتید جوانتر درگروه سنی 40-30 سال و سابقه تدریس 10- 5 سال نگرش بهتری نسبت به سایر گروه ها داشتند. نگرش اساتید در رشته های تخصصی با یکدیگر تفاوتی نداشت.بحث. دیدگاه کلیه اساتید صرفنظر از جنس, سن, رشته تخصصی و سابقه تدریس نسبت به آموزش مهارت های ارتباطی مثبت است. بنابراین, آموزش این مهارت ها به دانشجویان به عنوان یکی از دروس رسمی, ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، احمدرضا، شمس، بهزاد، فرج زادگان، زیبا، و طباییان، سیده مریم. (1382). اعضای هیات علمی بالینی درباره آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجو چگونه فکر می‌کنند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3(3 (پیاپی 9))، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/423689/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی احمدرضا، شمس بهزاد، فرج زادگان زیبا، طباییان سیده مریم. اعضای هیات علمی بالینی درباره آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجو چگونه فکر می‌کنند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3(3 (پیاپی 9)):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/423689/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا زمانی، بهزاد شمس، زیبا فرج زادگان، و سیده مریم طباییان، “اعضای هیات علمی بالینی درباره آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجو چگونه فکر می‌کنند؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 9)، pp. 45–51، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button