مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری وابسته/ نابسته به زمینه و پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 36

چکیده

 این پژوهش در راستای نظریه ویتکین و براساس الگوی وول فولک که سبکهای یادگیری را توجیه کننده بسیاری از تفاوتهای فردی در کلاس درس می داند به بررسی ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه و پیرفت در یادگیری زبان انگلیسی می پردازد. سبکهای یادگیری روشهای انفرادی مورد استفاده یادگیرنده برای پردازش اطلاعات و یادگیری مفاهیم تازه هستند. یادگیرندگان وابسته به زمینه, کلی گرا هستند و یادگیرندگان نابسته به زمینه, تحلیلی عمل می کنند. بر این اساس 127 دانش آموز دختر و پسر پایه های دوم و سوم راهنمایی به صورت تصادفی چند مرحله ای از میان دانش آموزان این پایه ها در شهرستان خدابنده انتخاب و به آزمون گروهی اشکال نهفته (GEFT) پاسخ دادند. نمرات آنها در ترم اول سال تحصیلی 81 - 1380 در قرائت و گرامر زبان انگلیسی به صورت جداگانه از لیست نمرات کلاسها استخراج شد و میانگین این دو نمره نیز به عنوان نمره کل محاسبه شد. تحلیل نمرات با استفاده از تحلیل رگر سیون نشان می دهد که سبکهای یادگیری به ترتیب 20.9,21.9,22.6 درصد واریانس متغیرهای وابسته (نمرات قرائت زبان انگلیسی, نکات گرامری زبان انگلیسی و نمره کل زبان انگلیسی) را تبیین می کند. همچنین از طریق آزمون t گروههای مستقل تفاوت معناداری بین دختران و پسران درنمرات آزمون GEFT به دست نیامد. بنابر این نمی توان گفت که دختران نسبت به پسران از لحاظ سبکهای یادگیری, وابسته تر به زمینه, نابسته به زمینه, هستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، طاهره، آزادفلاح، پرویز، و رسول زاده طباطبایی، سیدکاظم. (1383). رابطه سبک های یادگیری وابسته/ نابسته به زمینه و پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی. مجله روانشناسی، 8(1 (پیاپی 29))، 22-36. SID. https://sid.ir/paper/425032/fa

    Vancouver: کپی

    الهی طاهره، آزادفلاح پرویز، رسول زاده طباطبایی سیدکاظم. رابطه سبک های یادگیری وابسته/ نابسته به زمینه و پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی. مجله روانشناسی[Internet]. 1383؛8(1 (پیاپی 29)):22-36. Available from: https://sid.ir/paper/425032/fa

    IEEE: کپی

    طاهره الهی، پرویز آزادفلاح، و سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، “رابطه سبک های یادگیری وابسته/ نابسته به زمینه و پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی،” مجله روانشناسی، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 22–36، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button