مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارکرد عصب شناختی کودکان دارای نارسایی های ویژه یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف: در این پژوهش مهارت های حرکتی و شیوه کارکرد سیستم عصبی کودک مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجا که ابتدایی ترین پاسخهای رفتاری کودک از نوع حرکتی است و حرکت از فعالیتهای بازتابی آغاز گردیده, با رشد و تکامل دستگاه اعصاب مرکزی پیچیده تر شده و به مراکز بالاتر عصبی مرتبط میشود, بررسی وضعیت حرکتی کودک, ما را از شیوه کارکرد عصبی او آگاه خواهد نمود. روش: در این بررسی چگونگی عملکرد سیستم عصبی 20 نفر از دانش آموزان پسر دارای نارسایی های ویژه یادگیری ریاضیات و 20 نفر دانشآموزان عادی پسر پایه های سوم و چهارم ابتدایی شهر تهران به کمک آزمون هوشی ریون کودکان, آزمون تشخیص اختلالات یادگیری ریاضیات و آزمون رشد حرکتی لینکلن – اوزرتسکی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. داده های پژوهش به کمک ضریب همبستگی و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که عملکرد مهارت های حرکتی کلی دانش آموزان عادی بهتر از دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در ریاضیات است. همچنین مهارت های حرکتی درشت و ظریف و هماهنگی حرکتی, سرعت حرکتی و تعادل ایستای دانش آموزان عادی بهتر از مهارت های یاد شده در دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در ریاضیات بوده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی زوارکی، اسماعیل. (1380). کارکرد عصب شناختی کودکان دارای نارسایی های ویژه یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 7(2-1 (پیاپی 26-25))، 85-91. SID. https://sid.ir/paper/425731/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی زوارکی اسماعیل. کارکرد عصب شناختی کودکان دارای نارسایی های ویژه یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1380؛7(2-1 (پیاپی 26-25)):85-91. Available from: https://sid.ir/paper/425731/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل زارعی زوارکی، “کارکرد عصب شناختی کودکان دارای نارسایی های ویژه یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 7، no. 2-1 (پیاپی 26-25)، pp. 85–91، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button