مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازخورد اعلام نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه. ارزشیابی شیوه تدریس اساتید فرایندی است که هدف آن بهبود کیفیت تدریس و افزایش ارتقای آموزش در اکثر دانشگاه ها است که نتایج حاصل به منظور دادن بازخورد لازم به اطلاع اساتید رسانیده می شود. هدف از مطالعه حاضر, تعیین نظرات اساتید در خصوص تأثیر بازخورد نتایج ارزشیابی بر بهبود شیوه تدریس آنان می باشد.روش ها. در یک مطالعه توصیفی- مقطعی, تمامی اساتید غیر بالینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز (130 نفر) مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان به وسیله پرسشنامه ای که با روایی محتوا و پایایی همسانی درونی آلفای کرونباخ تعیین گردیده بود, جمع آوری شد. داده ها به وسیله نرم افزار SPSS به صورت فراوانی و به کارگیری آزمون مجذور کای برای مقایسه فراوانی ها, تجزیه و تحلیل شد.نتایج. با وجود اینکه 1/55 درصد اساتید با سیستم کنونی ارزیابی وضعیت اساتید موافق هستند, 85 درصد اساتید اعلام نمره ارزشیابی را به اساتید به عنوان یک بازخورد مناسب در بهبود کیفیت تدریس مفید تلقی می نمایند. 4/55 درصد اساتید اعلام نمره ارزشیابی به مدیران گروه های آموزشی و نیز 5/49 درصد اساتید اعلام نمره ارزشیابی به رؤسای دانشکده ها را در ارتقای کیفیت تدریس موثر دانستند. بین مرتبه علمی اساتید و نظر آنان نسبت به بازخورد اعلام نمره ارزشیابی در روند بهبود تدریس ارتباط معنی داری وجود داشت.بحث. به نظر می رسد اکثریت اساتید اعلام نمره ارزشیابی را به عنوان یک بازخورد مناسب در بهبود کیفیت تدریس مفید تلقی می نمایند. بنابراین, پیشنهاد می شود برای جلب رضایت و شرکت بیشتر اساتید در فعالیت های مثبت آموزشی, مسوولین آموزشی در سطوح مختلف آموزشی برنامه ریزی دقیق تری را اجرا کنند تا گام های اساسی تری در ارتقای کیفیت آموزشی برداشته شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غفوریان بروجردنیا، مهری، شکورنیا، عبدالحسین، و الهام پور، حسین. (1382). بازخورد اعلام نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3(2 (پیاپی 10))، 33-39. SID. https://sid.ir/paper/425952/fa

Vancouver: کپی

غفوریان بروجردنیا مهری، شکورنیا عبدالحسین، الهام پور حسین. بازخورد اعلام نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3(2 (پیاپی 10)):33-39. Available from: https://sid.ir/paper/425952/fa

IEEE: کپی

مهری غفوریان بروجردنیا، عبدالحسین شکورنیا، و حسین الهام پور، “بازخورد اعلام نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 33–39، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425952/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button