Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه های مدیران، معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 17

چکیده

 هدف این تحقیق, توصیف و مقایسه دیدگاه های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه شهر جاجرم است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه شهر جاجرم تشکیل می دهند. نمونه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران, معلمان تربیت بدنی و 5 درصد از دانش آموزان جامعه تحت بررسی است. ابزار اندازه گیری تحقیق نیز شامل 3 پرسشنامه محقق ساخته (پرسشنامه مدیران, پرسشنامه معلمان تربیت بدنی و پرسشنامه دانش آموزان) است که برای سنجش جایگاه وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی از دیدگاه هرسه گروه و سنجش میزان همکاری مدیران از دیدگاه معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان تهیه شده است. ضریب پایانی هر  3پرسشنامه که با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده است, به ترتیب برای پرسشنامه مدیران α=0.87 برای پرسشنامه های معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان α=0.84 است. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق که با استفاده از آمارهای توصیفی, تحلیل واریانس یک راهه و آزمون میانه انجام گرفت, نشان داد که وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی مدارس موردمطالعه در سطح مطلوب قراردارد, میزان همکاری مسوولان با اجرای این درس در مدارس در حد متوسط است, و بین دیدگاه های گروه های تحت بررسی در خصوص وضعیت کمی, اهمیت و جایگاه درس تربیت بدنی تفاوت معنی دار آماری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصلانخانی، محمدعلی، فتحی واجارگاه، کوروش، و قلعه نوعی، علیرضا. (1381). مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه . حرکت، -(پیاپی 12)، 5-17. SID. https://sid.ir/paper/426551/fa

    Vancouver: کپی

    اصلانخانی محمدعلی، فتحی واجارگاه کوروش، قلعه نوعی علیرضا. مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه . حرکت[Internet]. 1381؛-(پیاپی 12):5-17. Available from: https://sid.ir/paper/426551/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اصلانخانی، کوروش فتحی واجارگاه، و علیرضا قلعه نوعی، “مقایسه دیدگاه ‌های مدیران, معلمان تربیت بدنی و دانش ‌آموزان درباره جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت‌ بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه ،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 12، pp. 5–17، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/426551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا