مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه روشهای شناخت درمانگری و حساسیت زدایی منظم در کاهش اضطراب امتحان

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 251

چکیده

 پژوهش حاضر که در سال 1379 انجام شده, روشهای شناخت درمانگری و حساسیت زدایی منظم را در کاهش اضطراب امتحان.و با روش نیمه تجربی (پیش آزمون- پس آزمون چند گروهی) مورد مقایسه قرار داده است. این تحقیق درصد پاسخگویی به این سؤالهاست: آیا شناخت درمانگری و حساسیت زدایی منظم موجب کاهش اضطراب امتحان.می گردند. آیا اثر این دو شیوه بر اضطراب امتحان.در گروههای آزمایشی یکسان است و آیا تداوم تأثیر شان با یکدیگر متفاوت می باشد. بدین منظور از بین فراگیرانی که نمره اضطراب امتحان.ان در مقیاس ساراسون بالاتر از میانگین بود 60 نفر انتخاب گردید و به طور تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه) تقسیم شدند. یکی از گروههای آزمایشی به مدت 12 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش شناخت درمانگری و گروه دیگر در همین مدت تحت آموزش حساسیت زدایی منظم قرار گرفتند. داده های به دست آمده با استفاده از روشهای تحلیل واریانس یک راهه وآزمون توکی مورد ارزیابی قرارگفتند. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که اضطراب امتحان.در دو گروه آزمایشی به طور معنا داری (0.01>P) کمتر از گروه گواه بود. ولی بین دو روش شناخت درمانگری و حساسیت زدایی منظم تفاوت معنا داری از لحاظ کاهش اضطراب امتحان.مشاهده نشد. همچنین در آزمون پیگیری پس از یک ماه اثر شناخت درمانگری و حساسیت زدایی منظم همچنان باقی مانده بود وتفاوت معناداری (0.01>P) با پس آزمون نشان نداد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button