Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,035
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آشنایی با آموزش الکترونیکی به عنوان فناوری جدید آموزشی و ادغام آن در برنامه های آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 70

چکیده

 گسترش روز افزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش الکترونیکی, بخصوص توسعه شبکه جهان گستر وب, افق جدیدی را پیش روی مؤسسات آموزشی نهاده است. به نظر می رسد استفاده از این امکانات برای آموزش, به تحقق برخی از آرمان هایی که به عنوان ملاک های کیفیت آموزش از آن نام برده می شود, از جمله: فراگیرمحوری, یادگیری مادام العمر, یادگیری فعال, تعامل در یادگیری و چند رسانه ای بودن, کمک کند. هرچند برخی از موسسات آموزشی, در سال های اخیر, نسبت به ارایه کامل دوره های آموزشی به صورت الکترونیک اقدام نموده اند, اما هنوز شواهد زیادی در مورد نتایج ارزشیابی این برنامه ها منتشر نشده است. با توجه به مزایای عمومی آموزش الکترونیکی و قابلیت های ویژه آن در آموزش پزشکی, به نظر می رسد ادغام آن در برنامه های جاری آموزشی دانشگاه ها, به طوری که آموزش متداول به شکل تلفیقی از آموزش سنتی و آموزش الکترونیک ارائه شود, اجتناب ناپذیر باشد. این امر, بخصوص در مورد آموزش مداوم جامعه پزشکی, که مخاطبین فراوان و با تنوع گسترده علائق, تجارب, و نیازهای آموزشی دارد, بیشتر محسوس است. اهمیت تغییر در آموزش دانشگاهی, همراه با پر هزینه بودن تهیه زیر ساخت های آموزش الکترونیکی, بویژه نرم افزارهای لازم, ضرورت رویکرد برنامه ای و دراز مدت را در ادغام آموزش الکترونیک در نظام جاری آموزش پزشکی کشور, بیش از پیش نشان می دهد. در این راستا, استفاده از تجارب سایر دانشگاه ها و سازمان د هی امکانات و فعالیت ها و بکارگیری توانمندی های موجود در هر دو بخش دولتی و خصوصی, الزامی است. لازمه این رویکرد, ایجاد بینش علمی نسبت به جنبه های مختلف انواع آموزش الکترونیک و طراحی فرایند تغییر بر اساس شرایط موجود و آرمان های منطقی در آموزش پزشکی است. چنان که این بینش با عزم جدی مسوولین و سیاستگزاران آموزش پزشکی کشور همراه گردد, امید می رود در آینده ای نه چندان دور, بتوان گام های ارزشمندی برای بهبود کیفیت آموزش پزشکی و بهره وری بیشتر آن برداشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، ساسان، عابدی، داریوش، چنگیز، طاهره، یوسفی، علیرضا، یمانی، نیکو، و کبیری، پیام. (1383). آشنایی با آموزش الکترونیکی به عنوان فناوری جدید آموزشی و ادغام آن در برنامه های آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 4(1 (پیاپی 11))، 61-70. SID. https://sid.ir/paper/428675/fa

    Vancouver: کپی

    زندی ساسان، عابدی داریوش، چنگیز طاهره، یوسفی علیرضا، یمانی نیکو، کبیری پیام. آشنایی با آموزش الکترونیکی به عنوان فناوری جدید آموزشی و ادغام آن در برنامه های آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1383؛4(1 (پیاپی 11)):61-70. Available from: https://sid.ir/paper/428675/fa

    IEEE: کپی

    ساسان زندی، داریوش عابدی، طاهره چنگیز، علیرضا یوسفی، نیکو یمانی، و پیام کبیری، “آشنایی با آموزش الکترونیکی به عنوان فناوری جدید آموزشی و ادغام آن در برنامه های آموزش پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 11)، pp. 61–70، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/428675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا